Dlaczego gramy w gry wideo? bez dwóch zdań jednym z potencjalnych powodów jest towarzyszące nam wówczas satysfakcjonujące poczucie sprawczości. To właśnie temu, silnie związanemu z uczestnictwem w rozgrywce fenomenowi poświęcono niniejszą publikację.
Jej zadaniem jest przybliżenie, za pośrednictwem groznawczej perspektywy, estetycznego rozmiaru sprawstwa gracza, omówienie czynników wzmacniających i osłabiających jego odczuwanie oraz wyróznionie i przeanalizowanie na wybranych przykładach, ujawniających się podczas rozgrywki, warstw sprawczości formujących nasze doświadczenie odbiorcze.
* Książka szczególnie udanie łączy pracę teoretyczną wysokiej próby (bo co do perfekcyjnej orientacji autora we współczesnych studiach nad grami nie można posiadać żadnych wątpliwości) ze studiami przypadku ilustrującymi przydatność wypracowanego modelu badań.
To dobra książka naukowa, jak w wypadku większości publikacji dotyczących gier potencjalnie atrakcyjna także dla ambitnych zwolenników spoza kręgów akademickich. Z recenzji prof. Dr. Hab. Mirosława Filiciaka Praca to przejaw nowego, świeżego spojrzenia na naukową refleksję nad sprawczością w grach wideo, a właściwie nie tylko naukową, ponieważ ujęcie autora ma także pewne walory {pomocn|przydatn)e w procesie projektowania gier.
Monografia jest świadectwem udanego koncepcyjnego mariażu sprawczości i estetyki w grach. Z recenzji prof. Dr. Hab. Jana Stasieńki