Szczupłe zarządzanie, które działa Lean management, czyli koncepcja zarządzania zakładająca "wyszczuplanie" marki, u jednych powoduje gwałtowny entuzjazm, u innych... Dreszcz niepokoju. Wezwanie szefa: "Musimy działać bardziej lean!" bywa odbierane jako komunikat: "Będziemy zwalniać".
Szeregowi pracownicy,ponadto kierownicy niższego szczebla, a czasem i menedżerowie, zamiast doceniać mocne strony wysmuklonego zarządzania, serdecznie go nienawidzą i w wyniku czego, świadomie albo podświadomie, je sabotują.
Czy czynią tak z czystej złośliwości$192 Raczej nie. Prędzej dlatego, iż nie rozumieją koncepcji albo nie widzą dla niej zastosowania we własnej zawodowej codzienności. Lean management jawi im się raczej jako dodatkowy problem, a nie rozwiązanie wielu kwestii, z którymi zmagają się w pracy.
Skoro tak jest, to znaczy ni mniej, ni więcej, tylko tyle, iż szczupłe zarządzanie jest wprowadzane w firmie nieskutecznie. Jak zrobić to sprawnie, tak żeby nie tylko uniknąć błędów i spełnić pokładane w tej koncepcji nadzieje, lecz też aby spotkała się ona z pełnym zrozumieniem i akceptacją załogi$193 Tego dowiesz się z książki Tomasza Króla.
Tomasz Król - trener, konsultant i inspirator. Wdraża zmiany w firmach od 1997 roku. Pomysłodawca cyklu konferencji Lean Camp. Współtwórca Systemu Trwałej efektywności Produkcji (S.T.E.P.). Wykładowca i współtwórca programów studiów podyplomowych na czterech uczelniach w Polsce.
Autor wysoko ocenionego bestsellera Lean Management po polsku, a także wielu inspirujących artykułów w czasopismach branżowych. Zarządza Instytutem Doskonalenia Produkcji. Szuka rozwiązań zamiast wymówek.