Tytuł Dziecko w świecie zabawy Podtytuł O kulturze, cechach i wartościach ludycznej edukacji XVI tom serii: Nauczyciele - Nauczycielom Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7850-340-8 Rok wydania 2009 Kraków Wydanie 1 liczba stron 476 Format pdf Spis treści Wstęp 17 Introduction 20 Część pierwsza. Żywioł, radość i kultura zabawy – poszukiwanie zagubionej istoty ludycznej edukacji 27 Jerzy Dymara; O kształtowaniu kultury zabawy 27 Zabawa jako potrzeba egzystencjalna 27 Zabawa jako wartość, cechy dobrze zorganizowanej zabawy 28 Kultura ludycznej edukacji 29 bogactwo i bogactwo projektujących działań uczniów 30 Przeżycie, radość i kultura współbycia – homo ludens i homo creator 32 Bronisława Dymara; Żywioł i radość zabawy, czyli o zagubionych wartościach ludycznej edukacji 35 Wokół wybranych znaczeń żywiołu 35 Zabawa, gra i taniec – radość bawienia się i istnienia w zabawie 37 Zagubienie wartości ludycznej edukacji – „zmęczenie zabawą" 39 Miejsce zabawy w serii „Nauczyciele – Nauczycielom" i pedagogice twórczego współbycia 43 Sztuka bycia nauczycielem, wychowawcą i inspiratorem korzystnej zabawy 45 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 47 Streszczenie – Summary 48 Jerzy Oszelda; Zabawa z naturą istnienia 49 Uwagi wstępne 49 Na początku było słowo 50 Duchowe korzenie zabawy 51 Jesteśmy Jednym z... 52 W stronę wychowania i edukacji integralnej 55 Aneks 1 57 Aneks 2 59 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 66 Streszczenie – Summary 66 Danuta Waloszek; Zabawa jako stan istnienia dziecka 67 Tło problemu 67 Uszczegółowienie 69 Semantyka zabawy 75 Interpersonalizm zabawy 77 Zadaniowy kontekst zabawy 80 Kulturowy kontekst zabawy 82 Uogólnienie – podsumowanie 84 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 85 Streszczenie – Summary 86 Agnieszka Olczak; Zabawy w role jako sposób uczenia się poprzez dzieci zachowań demokratycznych 89 Wprowadzenie 89 Kilka słów o specyfice zabaw w role 90 Zabawy w role źródłem wiadomości o ludziach i sobie 94 Zabawy w role uczą działania wspólnotowego 97 Postawy nauczycieli wspierające dziecięce zabawy w role 98 zalety zabaw w role – niedługie podsumowanie 100 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 101 Streszczenie – Summary 101 Genowefa Koć-Seniuch; Przeżycie symboliczne dziecka w zabawie tematycznej 103 Symbol w zabawie dziecięcej 103 Wyobraźnia dziecka jako forma aktywności w zabawach tematycznych 106 Potrzeba badań symboliki dziecięcej 107 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 109 Streszczenie – Summary 109 Ewa Kochanowska; Zabawy ze słowem – o twórczości poetyckiej dzieci w młodszym wieku szkolnym 111 Rozważania wstępne, czyli o istocie zabaw ze słowem 111 Twórcze aspekty dziecięcych zabaw w poetyzowanie 113 Zabawy w „rym dany" 114 Dziecko jako odbiorca i twórca „naopaków" – wierszyków „wywracanek" 118 Jak stymulować potrzeby i rozwój dziecka do zabaw ze słowem? Refleksje końcowe 120 Aneks 122 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 124 Streszczenie – Summary 124 Barbara Bogołębska; Tuwimowskie inspiracje intelektualno-twórczych zabaw uczniowskich 125 Ludyczne formy poezjowania 125 Tuwim – zbieracz osobliwości 129 Tuwima i Słonimskiego formy nonsensowe i absurdalne 131 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 132 Streszczenie – Summary 132 Katarzyna Marcol; Zabawy słowne dzieci na Śląsku Cieszyńskim 133 W co się bawią dzieci? 133 Tradycja i progresywność w dziecięcych tekstach 134 Źródła inspiracji współczesnych zabaw słownych 136 Dziecięce poczucie piękna 138 Specyfika zabaw słownych na Śląsku Cieszyńskim 139 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 140 Streszczenie – Summary 141 Małgorzata Iwanowicz; Zabawy i gry językowe w szkole 143 Wprowadzenie 143 Rola zabaw i gier językowych w szkolnym kształceniu polonistycznym 144 Typy zabaw językowych 145 Krzyżówki i labirynty 146 Szarady, rebusy, łamigłówki 146 Zabawy wyrazami i dowcipy słowne 148 Gry językowe 148 Rola grafiki w zabawach i grach językowych 149 Przykłady zastosowania zabaw i gier w kształceniu językowym 150 Podsumowanie 150 Aneks 152 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 155 Streszczenie – Summary 155 Anna Kurzeja; Dziecko w świecie bajek i baśni. Baśń i bajka – źródłem radości i zabawy 157 Czym jest baśń? 157 Uwagi o historii baśni 159 Dom, w którym dzieciom opowiada się bajki – radość słuchania 160 Rola baśni w wychowywaniu dzieci – radość tworzenia 162 Symbolika i jej poznawanie jako droga do rozwoju wyobraźni dziecka 163 Bajka terapeutyczna – podstawą do zabawy i samopoznania 165 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 168 Streszczenie – Summary 168 Barbara Pierzchała; Zabawa jako podstawa rozwoju wyobraźni 171 Rozważania o cechach wyobraźni 171 Wyobraźnia i jej „typy" u dziecka 172 Dziecko jako osoba wrażliwa 174 Zajęcia kształtujące wyobraźnię 175 Dziecko a twórcza moc słowa 176 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 177 Streszczenie – Summary 177 Krzysztof Szczepański; Zabawa jako źródło i podstawa twórczości 179 Człowiek w „pułapce radości" 179 Stać się twórcą 180 Dziecko w pustym pokoju 182 Czym właściwie jest zabawa? 182 Żywioły – zabawa twórcza 184 Podsumowanie 187 Aneks 189 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 191 Streszczenie – Summary 191 Szczepan Kutrowski; Zabawa – wyuzdanie czy sprawianie dobra? 193 Zabawa – zamówienie na pokorę i troskę 193 Zabawa – szansa czy bariera dla wspólnego języka? 194 Zabawa – w obliczu argumentów siły czy siły argumentów? 195 Zabawa – plan technosfery 196 Jak daleko (zabawie) do przeciętniactwa, a jak blisko do sztuki? 196 Zabawa contra subiektywizm 197 Zabawa – inspiracje dziecięce 197 Aneks 199 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 201 Streszczenie – Summary 201 Część druga. Społeczne, indywidualne i kulturowe wartości zabawy. Atrybuty, formy, funkcje 205 Jadwiga Bińczycka; Janusz Korczak o zabawie – dobór tekstów 205 Czym jest zabawa? 205 Prawidła zabawy 209 Antoni Gwizdak; Zabawa w pedagogice Aleksandra Kamińskiego 213 Psychologiczne uwarunkowania zabawy 213 Eksperyment mikołowski – kształt problemu 214 Zabawa jako komponent eksperymentu mikołowskiego w ujęciu Aleksandra Kamińskiego 216 Zabawa w nauczaniu szkolnym w ujęciu Aleksandra Kamińskiego 218 Zakończenie 219 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 220 Streszczenie – Summary 220 Beata Oelszlaeger; Zabawa i praca. Kilka uwag o uczeniu się dzieci w klasie freinetowskiej 221 Zabawa i praca w koncepcji Celestyna Freineta 221 Związek pracy z zabawą – swoistość poglądów 222 luźne teksty jako praca i zabawa 224 Wybieranie jako poczucie wolności i zabawa 225 Swoboda tworzenia i współbycia w interpersonalnej przestrzeni 226 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 227 Streszczenie – Summary 227 Lidia Wollman; mnogość i znaczenie dziecięcych zabaw w kontaktach z przyrodą 229 Zabawy tematyczne 230 Zabawy odkrywcze (badawcze) 231 Zabawy ruchowe i sprawnościowe w świecie przyrody 232 Zabawy terapeutyczne – znaczenie ciszy 233 Zabawy w kontakcie z dorosłymi 234 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 236 Streszczenie – Summary 236 Ewa Ogrodzka-Mazur; Nabywanie przez dziecko kompetencji komunikatywnych w czasie zabaw tematycznych 239 Wstęp 239 Kulturowo-społeczny kontekst zabaw tematycznych w okresie późnego dzieciństwa 240 Język w komunikowaniu się dzieci w zabawach tematycznych 243 Mimika 245 Gesty i inne ruchy ciała 245 Postawa ciała 246 Dotyk 246 Wygląd i ubiór 246 Wokalizacja 247 Wyznaczniki cyklu komunikowania się w zabawach tematycznych 247 Język rodzinny – językiem dziecka 247 Wzór językowy nauczyciela wychowawcy 249 Współczesne technologie komunikacyjne 251 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 253 Streszczenie – Summary 253 Adam Adamski; Ruch, zabawa i muzyka jako czynniki aktywizujące osobowość dziecka 255 Wstęp 255 Wpływ ruchu na rozwój psychofizyczny dziecka 255 Zabawa jako główna forma aktywności i działalności dziecka 257 Wpływ muzyki i tańca na kształtowanie osobowości dziecka 259 Terapeutyczne funkcje zabaw muzycznych 262 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 263 Maria Noga; Zabawa jako źródło twórczych działań dziecka 265 Wstęp 265 Twórcze zabawy ze słowem 266 Zabawa jako podstawowa forma działalności dziecka – aspekt społeczny 267 Zabawa jako źródło aktywności twórczej dziecka w wieku przedszkolnym 269 Zabawy i gry dydaktyczne jako szczególny typ aktywności dziecka 270 Rola nauczyciela w swobodnych zabawach dzieci 271 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 272 Streszczenie – Summary 273 Małgorzata Znaj; Tworzenie więzi w klasie szkolnej poprzez zabawę i pracę 275 Związki między zabawą i pracą dziecka w kontekście wybranych teorii zabawy 275 Klasa szkolna jako źródło inspiracji, poszukiwań i aktywności 276 Współudział dzieci i wychowawcy w przygotowaniu przedstawień teatralnych 278 Terapeutyczne i rozwojowe funkcje bawienia się w teatr 280 Artystyczne, społeczne i indywidualne rezultaty wspólnych działań 281 Przejawy radości i ich wartość istotą rozwoju osobowości dzieci 283 Aneks 1 285 Aneks 2 293 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 296 Streszczenie – Summary 296 Wacław Korzeniowski; Zabawka mechaniczna w świecie dziecka. Szkic z dziejów bawienia się i wychowania 297 Wprowadzenie: homo ludens, faber i creator 297 Zabawy i zabawki w ciągu wieków 298 Zabawki mechaniczne w kulturze ludowej 300 Zabawki mechaniczne w kulturze industrialnej 301 Podsumowanie 304 Aneks 305 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 306 Streszczenie – Summary 306 Katarzyna Moroz; Bliżej edukacji ludycznej – zabawy i zabawki naszych dzieci 307 najatrakcyjniejsze są zabawy z rodzicami 307 W świecie pluszowego misia, czyli o potrzebie zabawek w życiu dziecka 309 O wspólnej zabawie dzieci w grupach 311 Problematyka zabawy w edukacji wczesnoszkolnej 314 Scenariusz zajęć w klasie III pt. „znaczna zabawa", nawiązujący do uczenia się – nauczania kompleksowego 316 Uwagi końcowe 321 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 321 Streszczenie – Summary 322 Edyta Łobaziewicz-Jania; Zabawy i zabawki naszych matek, babek i dzieci. Ich obfitość i znaczenie dla rozwoju 323 Rozważania wstępne 323 Zabawy i zabawki w latach 1930–1949 324 Zabawy i zabawki naszych matek w latach 1950–1969 326 Zabawki i zabawy w latach 1970–1989 327 Najnowsze zabawki i zabawy (1990–2004) 329 zasobność zabaw i zabawek – ich znaczenie dla rozwoju dziecka 330 Międzypokoleniowe przekazy – refleksje końcowe 333 Aneks 1 335 Aneks 2 336 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 337 Streszczenie – Summary 337 Leonia Wałczyk; przez zabawę do esperanto. Per ludado al esperanto 339 Uwagi wstępne 339 Sposoby powstawania grup wspólnotowych 340 Baw się z nami (ludu kun ni), czyli główne metody i formy pracy 341 Gry i zabawy z papierem – origami drogą do poznania języka 343 Rezultaty uczenia się języka 344 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 344 Streszczenie – Summary 345 Wiesław Kluz; Gry komputerowe w życiu dziecka – korzyści i zagrożenia 347 Współbycie dziecka z komputerem 347 Kategorie i typy gier komputerowych 349 Wpływ gier komputerowych na rozwój fizyczny i emocjonalno-psychiczny dzieci 351 wykorzystanie gier komputerowych w edukacji i wychowaniu 353 Wnioski końcowe 355 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 355 Streszczenie – Summary 355 Część trzecia. Znaczenie zabawy i zabawek w rozwoju i społecznej integracji dziecka niepełnosprawnego 359 Ryszard Cibor; Patologia zabawy 359 Dwa oblicza zabawy 359 Zabawki – jako źródło zagrożeń 360 Zabawy ekstremalne 361 Gry komputerowe – szczególny rodzaj zagrożenia 361 Zabawy uzależniające 362 Agresja – przemoc – okrucieństwo 363 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 364 Streszczenie – Summary 364 Elżbieta Maria Minczakiewicz; Zabawa symboliczna w rozwijaniu aktywności komunikacyjnej u dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju 367 Wstęp 367 Założenia teoretyczne i pragmatyczne podstawy rozwoju zabawy symbolicznej 368 Dialog matki z dzieckiem źródłem doznań inspirujących rozwój zabawy symbolicznej 369 Rozwój funkcji semiotycznej w zabawie dziecka 374 Obiekt przejściowy i jego funkcja w zabawie dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju 379 Zabawa symboliczna formą dialogu dziecka z otoczeniem 383 Poznawczo-komunikacyjny aspekt rozwoju zabawy symbolicznej 385 Próba podsumowania i wnioski końcowe 387 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 389 Streszczenie – Summary 389 Aneta Soroka-Fedorczuk; Zabawy badawcze dzieci jako podstawa spostrzegania inności 391 Zabawy badawcze w poznawaniu świata poprzez dzieci 391 Uczenie się przez dzieci spostrzegania inności w zabawach badawczych 396 Warunki sprzyjające aktywności dzieci w zabawie badawczej 397 Podsumowanie 398 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 399 Streszczenie – Summary 399 Aleksandra Miklewska, Agnieszka Miklewska; Oswoić świat. Kilka słów o zabawie dzieci „skomplikowanych" 401 Wprowadzenie 401 skomplikowane dzieci? Znaczenie temperamentu w przypasowaniu do wymagań stawianych poprzez otoczenie 402 Zabawy nieznacznych dzieci jako sposób na radzenie sobie w świecie i ze światem 405 Czy w szkole można się bawić? 408 Zakończenie 410 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 410 Streszczenie – Summary 411 Zenon Gajdzica; O integrującej funkcji zabawy w kształceniu dziecka niepełnosprawnego 413 W świecie ograniczeń, czyli o rozwoju dziecka niepełnosprawnego 413 Portret Piotrka i Kasi 414 Zabawa a rytuały marginalizujące i stygmatyzujące 415 Zabawa a rytuały sprzyjające integracji 417 Zamiast zakończenia 418 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 419 Streszczenie – Summary 420 Beata Wojtal; Rozwojowe i terapeutyczne znaczenie zabawy w życiu dziecka niepełnosprawnego 421 Klasa integracyjna a pojęcie integracji 421 Piękno i pożytek prawidłowej zabawy 423 Ogólnorozwojowe i terapeutyczne funkcje zabawy 424 Rola nauczyciela i rodziców w kształtowaniu związku dziecka z prawidłową zabawą 426 Dynamika i harmonia prawidłowej zabawy – przykłady 427 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 433 Streszczenie – Summary 433 Anna Zielińska; „Fikołki". Zabawowe formy stymulacji rozwoju małego dziecka w Pszczyńskim Ośrodku Rehabilitacyjno-Terapeutycznym 435 Problemy 436 Rozwiązaniem jest zabawa 436 Sytuacje 440 Przykładowy scenariusz zajęć w małej grupie 441 Przykładowy scenariusz zajęć z dominacją pląsów 443 Zakończenie 446 Rezultaty 447 Podsumowanie 448 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 449 Streszczenie – Summary 449 Karolina Kmiecik; Znaczenie zabawy w zajęciach hipoterapeutycznych 453 Podstawowa wiedza o hipoterapii 453 Jeździectwo jako praca, zabawa i terapia 456 Ćwiczenia na koniu jako forma zabawy 458 Rajdy konne i inne formy zabawy 460 Wpływ kontaktów dziecka z koniem na naukę i wychowanie 461 Aneks 463 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 466 Streszczenie – Summary 466 Krystyna Dmyterko; Współbycie z dzieckiem w zabawie. Refleksja z praktyki współbycia w Pszczyńskim Ośrodku Rehabilitacyjno-Terapeutycznym 467 Wstęp 467 Rozwój dziecka jak „górski potok" 467 Poszukiwanie źródeł motywacji dla zabawowych działań dziecka 468 Teoria relacji z obiektem a potrzeba więzi 469 Zabawa jako romans dziecka ze światem 470 skomplikowana sztuka współodczuwania i współbycia dorosłego z dzieckiem 471 Zabawa jako forma poznawania, współbycia i rozwoju 472 Problemy – Poszukiwania – Inspiracje 474 Streszczenie – Summary 474
Audiobooki
Impuls
Impuls Dziecko w świecie zabawy
36,10 zł
Promocja dla Ciebie!
Najlepszą ofertę ma TaniaKsiazka.pl w cenie 36,10 zł
Idź do sklepu
Przejrzeliśmy całą bazę sklepów online w naszej bazie aby odszukać najkorzystniejszą ofertę specjalnie dla Ciebie. Impuls Dziecko w świecie zabawy Impuls z kategorii audiobooki kupisz w cenie 36,10 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Cena 36,10 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.
Zobacz wszystkie oferty ...Opis Impuls Dziecko w świecie zabawy
Specyfikacja produktu
Specyfikacja Impuls Dziecko w świecie zabawy | |
---|---|
Kategoria | Audiobooki |
Marka | Impuls |
ISBN | 9788378503408 |
Wydawnictwo | Impuls |
Ilość stron | 476 |
Rok wydania | 2009 |
Aktualnych ofert | 1 |
Najniższa cena | 36,10 zł |
Najwyższa cena | 36,10 zł |
W bazie od | 02.03.2016 |
Data aktualizacji | 23.09.2024 |
Opinia użytkowników | - |
Nasza recenzja | - |
Rekomendacja sklepu | TaniaKsiazka.pl |
Historia cen
Funkcjonalność śledzenia historii cen pozwala na analizę wartości produktu w czasie.
Bardzo nam przykro, ale na chwilę obecną nie ma dostępnych informacji o historii cen Impuls Dziecko w świecie zabawy (Audiobooki).
Bardzo nam przykro, ale na chwilę obecną nie ma dostępnych informacji o historii cen Impuls Dziecko w świecie zabawy (Audiobooki).
Recenzje / opinie
Podziel się swoją opinią o produkcie! Twoje doświadczenie może pomóc innym użytkownikom.
Obecnie nie ma opinii dotyczących tego produktu. Pomóż innym klientom i podziel się swoją opinią.
Obecnie nie ma opinii dotyczących tego produktu. Pomóż innym klientom i podziel się swoją opinią.
Znalezione oferty w bazie
Do cen pokazanych poniżej dla Impuls Dziecko w świecie zabawy Impuls nie doliczono ewentualnych kosztów wysyłki. Zanim zdecydujesz, gdzie zrobić zakup, koniecznie zapoznaj się z opiniami o sklepie i zapoznaj sie z warunkami realizacji zamówienia. Lista propozycji jest odświeżana raz na kilka / kilkanaście minut.
-
Impuls Dziecko w świecie zabawy (idź do TaniaKsiazka.pl)
★★★★★36,10 złKategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Impuls
Produkty powiązane
37,81 zł
W trosce o wychowanie w szkole
23,66 zł
Opieka-wychowanie-kształcenie
17,10 zł
Krok w kierunku kreatywności Impuls
Inne z kategorii Audiobooki
Sprawdź promocje z kategorii audiobooki cenionych producentów:
Popularne marki:
Audiobooki
Armoryka,
Audiobooki
Harlequin,
Audiobooki
Infor PL,
Audiobooki
Novae Res,
Audiobooki
Storybox,
Audiobooki
Universitas,
Audiobooki
Uniwersytet Śląski,
Audiobooki
Wolters Kluwer Polska SA,
Audiobooki
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego,
Audiobooki
Wydawnictwo Naukowe PWN
Ostatnio zaktualizowane:
- Życie z sensem Autobiografia
- Tadeusz Dołęga-Mostowicz: Ponadczasowe klasyki
- Erotyczny zodiak: Zbiór opowiadań dla każdego znaku
- Metaphorical and metonymic transfers in the domain of foodstuffs in English
- Każdego dnia
- My Lovely Daisy
- Jak studiować magię
- Trollheim. Tom 2. Mścicielka z Helheimu
- Relacja. Jak zrozumieć siebie i stworzyć dobry związek
- Nierozerwalne więzy
Więcej nowości:
- Co zapisać w świadectwie pracy – wzory zapisów
- Interakcje lekowe – o czym musi pamiętać farmaceuta
- Ania z Zielonego Wzgórza - kolekcja
- Burzycielka twierdz
- Trollheim. Tajemnica opuszczonego domu
- Opór
- Postawy pro- i antyeuropejskie w Polsce i Austrii w latach 2015-2021
- Pierwsze śledztwo Montalbana
- Przywódcy, którzy zmienili bieg historii
- Ostatni bastion Barta Dawesa