Oddana do dłoni Czytelnika publikacja gromadzi pewien wycinek nad wyraz złożonej i bogatej problematyki gier i zabaw dydaktycznych, efektywności kształcenia, wybranych możliwości jej pomiaru, posiadania przez nią sensownego dla praktyki i szczególnie przez nią oczekiwanego modelu przenoszenia i twórczej interpretacji dorobku wiedzy teoretycznej z zakresu gier dydaktycznych na grunt praktyki. W książce znajduje się bogaty program weryfikacji empirycznej przyjętych rozwiązań metodycznych.
Tytuł wydajność gier dydaktycznych w procesie kształcenia Autor Roman Król Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7587-764-9 Rok wydania 2007 Kraków Wydanie 1 ilość stron 146 Format pdf Spis treści Rozdział I
Problematyka kształcenia, zabaw i gier
Wprowadzenie
cykl kształcenia w teorii i koncepcjach naukowych
Zabawy, gry i symulacje
Charakterystyka zabaw i gier
Zabawa a gra
Gry dydaktyczne i symulacyjne w całokształcie metod kształcenia
Metodyka wzbogacenia gry środkami dydaktycznymi
Podsumowanie
Rozdział II
wydajność kształcenia i kryteria jej oceny w wybranych poglądach naukowych
Wprowadzenie
Interpretacja pojęcia produktywności kształcenia
typy sprawności kształcenia
efektywność a efektywność kształcenia
Kryteria wydajności kształcenia
Wskaźniki skuteczności kształcenia
Czynniki sprawności kształcenia
Podsumowanie
Problematyka kształcenia, zabaw i gier
Wprowadzenie
cykl kształcenia w teorii i koncepcjach naukowych
Zabawy, gry i symulacje
Charakterystyka zabaw i gier
Zabawa a gra
Gry dydaktyczne i symulacyjne w całokształcie metod kształcenia
Metodyka wzbogacenia gry środkami dydaktycznymi
Podsumowanie
Rozdział II
wydajność kształcenia i kryteria jej oceny w wybranych poglądach naukowych
Wprowadzenie
Interpretacja pojęcia produktywności kształcenia
typy sprawności kształcenia
efektywność a efektywność kształcenia
Kryteria wydajności kształcenia
Wskaźniki skuteczności kształcenia
Czynniki sprawności kształcenia
Podsumowanie