Kultura szkoły to kategoria pojęciowa na prawidłowe zakorzeniona w literaturze anglojęzycznej (i nie tylko), ale także coraz częściej pojawiająca się w rodzimym dyskursie na temat edukacji. Jednakże w naszym kraju są przystępne równocześnie artykuły, jak i większe prace poświęcone kulturze szkoły (Adrjan 2011; Dernowska 2014ab; Klus-Stańska 2010; Pająk 1996; Polak 2007; Tłuściak-Deliowska 2014; Tłuściak-Deliowska, Dernowska 2015ab; Tłuściak-Deliowska, Dernowska, Strutyńska 2014), to odczuwa się brak systematycznego i spójnego opracowania tego zagadnienia. Ta książka stanowi znikomy krok w stronę takiego właśnie pokazujenia tej kategorii, a jej cel jest dwojaki: z jednej strony analityczno-syntetyzujące podejście do stanowisk i modeli teoretycznych kultury i klimatu szkoły, z drugiej natomiast - ekspozycja "kultury szkoły" jako kategorii na tyle plastikowej, iż może ona dostarczyć szerszej perspektywy do spójnego, a nie - jak w zdecydowanej większości prac badawczych poświęconych dotychczas szkole - fragmentarycznego, wybiórczego oglądu życia i funkcjonowania placówki edukacyjnej. Układ treści pozostał zaprojektowany w taki sposób, żeby przedstawić główne podejścia, punkty widzenia na kulturę szkoły, sposób jej rozumienia i poznawania. Książka składa się z pięciu rozdziałów, a w jej strukturze wyraźnie zarysowują się dwie części: powłoka teoretyczna (analityczno-syntetyczna) i powłoka empiryczna (przeglądowa). Rozdział pierwszy traktować należy jedynie jako swoiste wprowadzenie do znaczącej problematyki pracy. Zamysł jego konstrukcji był bowiem następujący: na podstawie literatury przedmiotu ukazać rozmaite/osiągalne spojrzenia na jedno i to samo miejsce - miejsce tak korzystnie, zdawałoby się, znane każdemu. Przedstawiono zatem szkołę jako instytucję formalną, ukazano ją także z perspektywy nieformalnej: jako czas, miejsce i przestrzeń, jak w dodatku jako "część kontynentu kulturowego" -zastosować tu słów J.S. Brunera. Należy jednak zaznaczyć, że rozważania prowadzone w pierwszym rozdziale nie mogą być traktowane jako swojego rodzaju kompendium wiedzy o szkole. Są to wyłącznie wątki składające się na swoiste tło służące prezentacji kluczowej w tym opracowaniu kategorii, jaką jest kultura szkoły. Rozdział drugi rozpoczyna namysł nad pojęciem kultury szkoły i jej funkcjami. W warstwę problemową tego rozdziału wpisane jest także pytanie o to, czy kultura i klimat szkoły to pojęcia tożsame, czy też ich zamienne użytkowanie (wszakże niezbyt częste, ale jednak obecne) nie jest uprawomocnione. Kultura szkoły ma swoje źródła - genezie tej kultury, jak ponadto uwarunkowaniom jej kształtowania i zmiany poświęcono tu osobną uwagę. Ta kultura jest interaktywna - oddziałuje na uczestników życia szkolnego i oddziaływaniom podlega. Ta kultura jest także "jakaś": silna bądź słaba, homo- bądź heterogeniczna. Ma ona też swoją treść, swoją "materię", a ze względu na to, co w owej treści dominuje, można zaakcentujeć określone warianty kultur. Kultura to wielowymiarowa, złożona z różnorodnych części struktura, a próby uporządkowania tych wymiarów czy warstw zaowocowały różnorodnymi modelami kultury. Rozdział trzeci przybliża perspektywy badań nad kulturą szkoły - ich początki, a także główne kierunki czy tendencje poszukiwań badawczych. Rozdział czwarty oraz piąty zawierają przegląd wybranych badań kultury szkoły. W rozdziale czwartym przedstawiono jakościowe nachylenie tych badań. Niedługie omówienie jakościowego paradygmatu w badaniach społecznych otwiera prezentację jakościowych badań z zachowaniem ich podziału na te, w których kultura szkoły jest przedmiotem eksploracji wyrażonym wprost, i te, w których de facto bada się kulturę szkoły, pewne jej aspekty, choć o tej kulturze nie mówi się bezpośrednio. Rozdział piąty posiada natomiast przegląd wybranych ilościowych badań kultury szkoły, a prowadzone w nim analizy i rozważania koncentrują się wokół takich kwestii, jak: czy, co i w jaki sposób można mierzyć, badając kulturę szkoły; w jaki sposób i w jakich kontekstach próbowano i próbuje się to robić w Polsce oraz na świecie. O szkole nie bez racji można powiedzieć, trawestując znane słowa: "szkoła jaka jest, każdy widzi", niemniej warto podjąć wysiłek zorientowany na dotarcie do tego, co wszakże skryte, niewidoczne, ale obecne i znaczące, jeśli chodzi o jakość działań szkoły i możliwość zmieniania jej na udoskonalone. Warto podjąć namysł nad miejscem zwanym szkołą, warto o nie pytać, zastanawiać się nad nim - nad tym, jakie ono jest, a jakie może być, i co zrobić, żeby było ono przestrzenią przyjazną, miejscem współpracy, osiągnięć i rozwoju. Te pytania zaś zawsze dotyczą kultury szkoły. Autorki
Audiobooki
Impuls
Impuls Kultura szkoły. studium teoretyczno-empiryczne
20,48 zł
Okazja dla Ciebie!
Najlepszą propozycję przygotował TaniaKsiazka.pl w cenie 20,48 zł
Idź do sklepu
Przeszukaliśmy całą bazę sklepów internetowych w bazie aby wyszukać najkorzystniejszą ofertę specjalnie dla Ciebie. Impuls Kultura szkoły. studium teoretyczno-empiryczne Impuls z kategorii audiobooki kupisz w cenie 20,48 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Kwota 20,48 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.
Zobacz wszystkie oferty ...Opis Impuls Kultura szkoły. studium teoretyczno-empiryczne
Specyfikacja produktu
Specyfikacja Impuls Kultura szkoły. studium teoretyczno-empiryczne | |
---|---|
Kategoria | Audiobooki |
Marka | Impuls |
ISBN | 9788378508977 |
Autor | Urszula Dernowska;Aleksandra Tłuściak-Deliowska |
Wydawnictwo | Impuls |
Ilość stron | 167 |
Rok wydania | 2015 |
Aktualnych ofert | 1 |
Najniższa cena | 20,48 zł |
Najwyższa cena | 20,48 zł |
W bazie od | 30.03.2017 |
Data aktualizacji | 21.12.2024 |
Opinia użytkowników | - |
Nasza recenzja | - |
Rekomendacja sklepu | TaniaKsiazka.pl |
Historia cen
Funkcjonalność śledzenia historii zmian cen pozwala na porównanie wartości towaru w czasie.
Przepraszamy, ale na chwilę obecną brak aktualnych informacji o historii cen tego produktu.
Przepraszamy, ale na chwilę obecną brak aktualnych informacji o historii cen tego produktu.
Recenzje / opinie
Podziel się z innymi swoją opinią o produkcie! Twoje doświadczenie może pomóc innym kupującym.
Jeszcze nikt nie ocenił Impuls Kultura szkoły. studium teoretyczno-empiryczne. Bądź pierwszy i dodaj swoją opinię!
Jeszcze nikt nie ocenił Impuls Kultura szkoły. studium teoretyczno-empiryczne. Bądź pierwszy i dodaj swoją opinię!
Znalezione oferty w bazie
Ceny prezentowanych poniżej propozycji dla Impuls Kultura szkoły. studium teoretyczno-empiryczne Impuls nie zawierają w sobie ewentualnych kosztów pakowania i wysyłki Przed wytypowaniem miejsca, gdzie dokonasz zakupu, zorientuj się w ocenie firmy i dodaj do prezentowanej ceny ewentualny koszt wysyłki. Aktualizacja listy propozycji odbywa się co kilka - kilkanaście minut.
-
Impuls Kultura szkoły. studium teoretyczno-empiryczne (idź do TaniaKsiazka.pl)
★★★★★20,48 złKategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Impuls
Produkty powiązane
24,70 zł
Impuls Pragnę kocham nienawidzę
42,75 zł
Alternatywy w edukacji Impuls
Inne z kategorii Audiobooki
Przeglądaj produkty z sekcji audiobooki cenionych producentów:
Popularne marki:
Audiobooki
Armoryka,
Audiobooki
Harlequin,
Audiobooki
Infor PL,
Audiobooki
Novae Res,
Audiobooki
Universitas,
Audiobooki
Uniwersytet Śląski,
Audiobooki
Wolters Kluwer Polska SA,
Audiobooki
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego,
Audiobooki
Wydawnictwo Naukowe PWN,
Audiobooki
Wydawnictwo e-bookowo
Ostatnio zaktualizowane:
Więcej nowości:
- Pucking Around. Tom 1
- Bramy Światłości – T 3
- Atferro łączy kontynenty
- Tajna misja Rudolfa Hessa
- Ostatni rejs "Paderewskiego"
- Biblioteczka starych książek
- W potrzasku historii i geografii
- Miasto smoków. Miasto Smoków. Mróz i mrok
- Historia Stanów Zjednoczonych Ameryki 1607–2024
- Z pamiętnika dr. Johna Watsona. Przygody Sherlocka Holmesa