Impuls Uczniowskie korzyści z funkcjonowania w rzeczywistości szkolnego pogranicza między światami mediów online i offline
Impuls Uczniowskie korzyści z funkcjonowania w rzeczywistości szkolnego pogranicza między światami mediów online i offline
Impuls Uczniowskie korzyści z funkcjonowania w rzeczywistości szkolnego pogranicza między światami mediów online i offline
Audiobooki Impuls

Impuls Uczniowskie korzyści z funkcjonowania w rzeczywistości szkolnego pogranicza między światami mediów online i offline

42,75 zł

Specjalna promocja dla Ciebie!

Najlepszą propozycję przygotował TaniaKsiazka.pl w cenie 42,75 zł

Przeszukaliśmy wiele sklepów online w naszej bazie danych aby odnaleźć najkorzystniejszą ofertę specjalnie dla Ciebie. Impuls Uczniowskie korzyści z funkcjonowania w rzeczywistości szkolnego pogranicza między światami mediów online i offline Impuls z kategorii audiobooki kupisz w cenie 42,75 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Przedstawiona cena 42,75 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • Impuls
  • 9788380957183
  • Tomasz Huk
  • Impuls

Opis Impuls Uczniowskie korzyści z funkcjonowania w rzeczywistości szkolnego pogranicza między światami mediów online i offline

Badania nad korzyściami uczniów w kontekście edukacyjnym nie należą do częstych, a te nieliczne, z którymi możemy się spotykać w literaturze prowadzone były najczęściej w obszarze pedagogiki medialnej.

Ta subdyscyplina jako nauka społeczna w sposób szczególny związana jest z teoriami masowego komunikowania, a zatem także z teorią stosowania i korzyści, zgodnie z którą Tomasz Huk prowadził opisane w publikacji badania.

zastosowanie podejścia pedagogicznego w badaniach nad teorią używania i korzyści rzuca nowe światło na poznawany wycinek rzeczywistości. Założeniem Autora było spojrzenie na środowisko szkolne w perspektywie możliwości i szans rozwojowych.

Tomasz Huk prowadząc badania starał się opisać rzeczywistość, w której funkcjonuje uczeń, umiejscowiony na pograniczu pomiędzy światami online i offline. Korzyści, będące przedmiotem prezentowanych w książce badań, Autor rozpatruje w aspekcie funkcjonowania ucznia klasy czwartej, piątej i szóstej w świecie szkoły podstawowej, który jest jeszcze pograniczem światów mediów online i offline.

Jest to szkolny świat pełen sytuacji, w którym zdarza się, że uczeń korzysta z mediów online i offline, by poszukać danych, zaspokoić swoją ciekawość, poczuć się bezpieczniej, odnaleźć wzorzec godny do naśladowania czy autorytet, zidentyfikować system wartości modelujący jego tożsamość, odnaleźć grupę rówieśniczą, paczkę, mieć kontakt z innymi uczniami (koleżankami i kolegami), wypełnić sobie czas na rozrywce, relaksie, a by uciec od dręczących go problemów.

Okazuje się, że zidentyfikowane w pracy problemy, nieczęsto były tak kompleksowo analizowane na kanwie ilościowych badań prowadzonych w obszarze pedagogiki medialnej na stosunkowo znacznej próbie badawczej uczniów uczęszczających do klasy czwartej, piątej oraz szóstej szkoły podstawowej.

A więc na próbie 4004 uczniów będących w przejściowym okresie, kiedy przestają być określani mianem dzieci, a jeszcze nie należą do charakterystycznych reprezentantów młodzieży. Książkę otwiera rozdział, w którym przedstawił światy mediów cyfrowych rozpatrywanych przez analizę spostrzeżeń podmiotu jakim jest uczeń funkcjonujący na pograniczu tych światów w kontekście czerpanych korzyści.

W rozdziale drugim Autor charakteryzuje szkołę rozumianą jako jeden ze światów,jeszcze jako pogranicze, na terenie którego stykają się owe światy mediów online i offline. W kolejnym rozdziale Tomasz Huk nawiązuje do koncepcji Marschala McLuhana przywołując jego poglądy, ponieważ postrzegał on media z perspektywy ich użyteczności, czyli w aspekcie korzyści rozpatrywanych w moich badaniach.

Wskazuje tu także na pewne trendy, które możemy zaobserwować w szkolnej rzeczywistości. Rozdział piąty dotyczy metodologicznych podstaw badań, w który opisany został autorski, wystandaryzowany Kwestionariusza Korzyści Medialnych Ucznia.

Kolejną część monografii otwiera rozdział szósty, w którym Autor dokonał charakterystyki badanych uczniów pod względem cech społeczno-demograficznych oraz pod względem wybranych zasobów medialnych. W siódmym rozdziale opisana została analiza częstotliwość korzyści osiąganych przez uczniów klas 4-6 szkoły podstawowej użytkujących media online i offline w związku z ich funkcjonowaniem w szkole.

W prowadzonych analizach nie mogło zabraknąć natężenia, które definiuję jako liczbę punktów osiąganych poprzez uczniów, a które mierzone było przy pomocy KKMU. Poziom tego natężenia analizowałem w odniesieniu do wybranych zmiennych takich jak: płeć, posiadanie profilu na Facebooku, posiadanie starszego rodzeństwa, posiadanie smartfonu, posiadanie dostęp do Internetu w domu, posiadanie dostępu do bezprzewodowego Internetu w szkole, typ szkoły, poziom edukacyjny, a także poziom samooceny osiągnięć edukacyjnych.

W kolejnym rozdziale niniejszej monografii zawarłem dyskusję i wnioski, które sformułowałem na podstawie przeprowadzonych analiz empirycznych. Wnioski te mogą być potraktowane jako punkt odniesienia do budowania hipotez, a choćby do weryfikowania teorii używania i korzyści w projektowanych badaniach.

W ramach tego rozdziału opracowane zostały również wnioski poręczne, które tworzą zbiór wskazówek pedagogicznych dla studentów, nauczycieli, dyrektorów szkół i dla pracowników nadzoru pedagogicznego.

Przeprowadzone badania umożliwiły na podstawie informacji dotyczących świata rzeczywistego i świata cyfrowego skonstruowanie nie tylko wniosków,na dodatek pewnych pytań i hipotez roboczych. Czy są one ważne, o tym zdecyduje z każdy z czytelników? Autor W ten sposób starałem się jeszcze pokazać opisane w pracy światy, ich subtelności, mikrofakty, kontekst edukacyjny wykorzystywania mediów online i offline,, a także zarysowałem pewien obraz osiąganych poprzez uczniów korzyści w związku z ich funkcjonowaniem w tych światach.

[...]

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Impuls Uczniowskie korzyści z funkcjonowania w rzeczywistości szkolnego pogranicza między światami mediów online i offline
Kategoria Audiobooki
Marka Impuls
ISBN 9788380957183
Autor Tomasz Huk
Wydawnictwo Impuls
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 42,75 zł
Najwyższa cena 42,75 zł
W bazie od 11.10.2020
Data aktualizacji 21.12.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcja śledzenia historii zmian cen pozwala Ci na analizę wartości produktu w czasie.

Bardzo nam przykro, ale obecnie nie ma aktualnych danych z historią cen produktu.

Recenzje / opinie

Opinia użytkowników jest dla innych istotna! Dodaj recenzję produktu.

Jeszcze nikt nie ocenił tego produktu. Bądź pierwszy i dodaj swoją opinię!

Znalezione oferty w bazie

W cenach ofert dla Impuls Uczniowskie korzyści z funkcjonowania w rzeczywistości szkolnego pogranicza między światami mediów online i offline Impuls, zaprezentowanych na poniższej liście, nie uwzględniono ewentualnych kosztów dostarczenia towaru. Przed dokonaniem wyboru, zorientuj się w prestiżu firmy i pamiętaj o możliwości ujawnienia kosztów zwiążanych z przesyłką. Katalog propozycji cenowych jest uaktualniana co jakiś czas, około raz na kilka minut.

  • Impuls Uczniowskie korzyści z funkcjonowania w rzeczywistości szkolnego pogranicza między światami mediów online i offline (w sklepie TaniaKsiazka.pl)

    Impuls Uczniowskie korzyści z funkcjonowania w rzeczywistości szkolnego pogranicza między światami mediów online i offline Sklep on-line
    ★★★★★
    42,75 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Impuls

Produkty powiązane

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...