Monografia „Interdyscyplinarna edukacja przez sztukę. Budowanie środowiska estetycznego wychowania" jest opracowaniem o charakterze empirycznym. Autorka przeprowadziła badania wśród grupy wychowawczyń pracujących w żłobkach.
Celem badań było opracowanie warsztatów, które zmieniałyby rozumienie i postawę badanych na temat środowiska estetycznego dla rozwoju dzieci. Na podstawie wielkiego przeglądu literatury przedmiotu, obejmującego zagadnienia związane z twórczą edukacją przez sztukę, wychowaniem estetycznym, sztuką współczesną i kulturą wizualną, została opracowana autorska koncepcja interdyscyplinarnej edukacji przez sztukę.
Opracowanie i zawarte w nim informacje posiadają obszerny walor poznawczy dla szerokiego kręgu odbiorców. Warto także wyróżnić na oryginalność badań związanych ze środowiskiem estetycznym niedużego dziecka przebywającego w żłobku.
Środowisko takie ma obfite znaczenie dla estetycznego, poznawczego i emocjonalnego rozwoju dzieci. Z recenzji prof. Dr hab. Wiesławy Limont