Upowszechnianie animacja komercjalizacja kultury, AZ#90EE00FFEB/DL-ebwm/epub
Upowszechnianie animacja komercjalizacja kultury, AZ#90EE00FFEB/DL-ebwm/epub
Upowszechnianie animacja komercjalizacja kultury, AZ#90EE00FFEB/DL-ebwm/epub

Upowszechnianie animacja komercjalizacja kultury, AZ#90EE00FFEB/DL-ebwm/epub

70,30 zł

Wyjątkowa okazja dla Ciebie!

Najkorzystniejszą propozycję ma TaniaKsiazka.pl w cenie 70,30 zł

Przejrzeliśmy całą bazę internetowych sklepów w bazie aby odnaleźć świetną ofertę dla Ciebie. Upowszechnianie animacja komercjalizacja kultury, AZ#90EE00FFEB/DL-ebwm/epub Józef Kargul z kategorii audiobooki kupisz w cenie 70,30 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Wyświetlona cena 70,30 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • 9788301204020
  • Józef Kargul
  • Wydawnictwo Naukowe PWN
  • 380
  • 2012

Opis Upowszechnianie animacja komercjalizacja kultury, AZ#90EE00FFEB/DL-ebwm/epub

Tytuł Upowszechnianie Animacja Komercjalizacja kultury Podtytuł Podręcznik akademicki Autor Józef Kargul Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-20402-0 Rok wydania 2012 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 380 Format epub, mobi Spis treści Przedmowa 9
Wstęp 11

CZĘŚĆ I Wspólnota i kolektywizm – upowszechnianie i reglamentacja kultury 17

Rozdział 1 Praktyki upowszechniania kultury feudalnej 19
1.1 Upowszechnianie(?) kultury staropolskiej 19
1.2 Instytucje i formy upowszechniania kultury w Polsce w okresie odrodzenia i baroku 22
1.3 „nowe" w upowszechnianiu kultury w oświeceniu 32

Rozdział 2 Upowszechnianie kultury po rewolucji przemysłowej 39
2.1 Życie kulturalne w epoce romantyzmu 39
2.2 Różnicowanie się idei upowszechniania kultury 49
2.3 Spełnianie idei upowszechniania – nowe instytucje kultury 58

Rozdział 3 Koncepcje upowszechniania kultury w okresie międzywojennym 71
3.1 Koncepcja agrarystów 72
3.2 Koncepcja narodowej demokracji 73
3.3 Koncepcja partii lewicowych 74
3.4 Koncepcje katolickie 77

Rozdział 4 Instytucje upowszechniania oświaty i kultury w okresie międzywojennym 80
4.1 Świetlice środowiskowe i społeczne 80
4.2 Uniwersytety ludowe, kluby młodzieżowe, domy kultury, domy społeczne 84
4.3 Pracownicy oświatowi 88
4.4 Amatorskie zespoły artystyczne 91

Rozdział 5 Kolektywizm naczelną ideą upowszechniania kultury w PRL 96
5.1 Agitacja i propaganda jako formuła upowszechniania kultury w latach 1948–1955 96
5.2 pokaźny o koncepcje upowszechniania kultury w PRL 99

Rozdział 6 Instytucje upowszechniania kultury w PRL 105
6.1 Domy kultury 105
6.2 Kluby 118
6.3 Świetlice systemu upowszechniania kultury 122
6.4 Pracownik kulturalno-oświatowy 127

Rozdział 7 Koncepcje ruchu amatorskiego w kolektywistyczno-modernistycznym modelu upowszechniania kultury 134
7.1 Koncepcja artystyczno-zadaniowa 135
7.2 Założenia koncepcji pedagogicznej – receptywno-ekspresywnej 136
7.3 Koncepcja spontaniczno-ekspresywna 137
7.4 Koncepcja naśladowcza 138

Rozdział 8 Wzory uczestnictwa w kulturze PRL 141
8.1 Edukacyjny wzór uczestnictwa propagowanym modelem zachowań kulturalnych 143
8.2 Konformistyczno-snobistyczny wzór wobec formalistyczno-akcyjnej strategii upowszechniania kultury w latach siedemdziesiątych 143
8.3 Wzór ludyczno-spontaniczny 145
8.4 Rytualno-konfesyjny wzór aktywności kulturalnej 147
8.5 Kontemplacyjno-eskapistyczny wzór uczestnictwa w kulturze – sprzeczności społeczno-kulturowe 149

CZĘŚĆ II pomiędzy kolektywizmem a indywidualizmem, czyli o animacji kulturalnej 153

Rozdział 9 Koncepcja animacji kultury 155
9.1 Animacja – rozumienie pojęcia 155
9.2 Animacja wyrazem kontestacji opresyjnego systemu społecznego 158
9.3 Animacja jako strategia udziału w życiu społeczno-kulturalnym 161
9.4 Spór: edukacja kulturalna czy animacja kulturalna? 168

Rozdział 10 Wokół animatora 175
10.1 Animator a pracownik kulturalno-oświatowy 175
10.2 Autorytet i dylematy animatora kultury 181
10.3 Animator kultury „gałganiarzem na ludzkim śmietnisku" 187
Rozdział 11 Rozczarowanie animacją kulturalną 196

CZĘŚĆ III Supermarket kultury w dobie dominującej idei komercjalizmu i indywidualizmu 203

Rozdział 12 Idea liberalizmu u podłoża „supermarketu kultury" 205

Rozdział 13 Idee (koncepcje) edukacji kulturalnej (Sylwia Słowińska) 219
13.1 klasyczne podejście do edukacji kulturalnej 219
13.2 Nietradycyjne ujęcie edukacji kulturalnej 232

Rozdział 14 Antropologiczno-kulturoznawcza idea (koncepcja) animacji kulturalnej 242
14.1 Geneza – „korzenie" 242
14.2 Teoretyczne założenia 246
14.3 Wizja animatora 249

Rozdział 15 Pedagogika kultury 255
15.1 tradycyjna pedagogika kultury 255
15.2 Zabiegi o „restytucję" pedagogiki kultury 259
15.3 Pedagogika kultury dziś 262

Rozdział 16 Domy kultury – tradycja i innowacyjność? 271
16.1 Edukacyjno-ekspresyjna placówka upowszechniania kultury 273
16.2 Dom kultury ośrodkiem rozrywki i zabawy – ludyczny model instytucji 279
16.3 Lokalny supermarket kultury 281

Rozdział 17 Ośrodek kultury „do wynajęcia" – impresariat 287
17.1 Orientacja „prorynkowa" domów kultury 287
17.2 Impresariat 288

Rozdział 18 Instytucjonalne oferty aktywności kulturalnej „dla wyklucz(a)onych" 294
18.1 Resocjalizacja młodzieży o postawach aspołecznychnowym zadaniem placówek kultury 294
18.1.1 Podstawowe założenia 294
18.1.2 „Rutynowe" działania 296
18.2 Ośrodek kultury instytucją socjoterapeutyczną 299
18.2.1 Założenia 299
18.2.2 Działania 302
18.3 Przeciwdziałanie narkomanii – Trait d’Union 94 jako przykład działalności stowarzyszenia społeczno-kulturalnego we Francji 305
18.3.1 Konsultacje psychologiczne 307
18.3.2 Realizacja programów prewencyjnych w środowisku szkolnym 308
18.3.3 Rozmowy w grupie 309
18.3.4 Forum teatralne 309
18.3.5 Propaganda wizualna 309
18.3.6 Programy prewencyjne przeznaczone dla rodziców 310
18.3.7 Próba oceny działalności Trait d’Union 94 311

Rozdział 19 Inspiracje: artystyczna i edukacyjna 314
19.1 Akademia Wyobraźni 314
19.1.1 Założenia 314
19.1.2 Działania dla dzieci i wśród nich 315
19.1.2.1 Założenia ideologiczno-organizacyjne projektu 316
19.1.2.2 Założenia merytoryczne 317
19.2 Uniwersytet Uliczny 319
19.2.1 Geneza 319
19.2.2 Założenia ideologiczne 320
19.2.3 Założenia organizacyjne 322
19.2.4 Działalność Uniwersytetu Ulicznego 323
19.2.5 Rezultaty i reperkusje 324

Rozdział 20 Aktualne wzory aktywności kulturalnej Polaków w supermarkecie kultury 327
20.1 O sensowności opisywania wzorów aktywności kulturalnej w wielozmysłowej kulturze iwentu 327
20.2 Ciągłość i zmiana wzorów aktywności kulturalnej z epoki PRL 329
20.3 nowe wzory partycypacji kulturalnej w kulturze iwentu 333
20.3.1 Wzór snobistyczno-ludyczny 333
20.3.2 Wzór ekspresyjno-szkodliwy 335
20.3.3 „Apsydalno"-eskapistyczny wzór aktywności kulturalnej 336

Zakończenie 345
Bibliografia 347
Indeks nazwisk 347
Indeks rzeczowy 347
Summary 362

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Upowszechnianie animacja komercjalizacja kultury, AZ#90EE00FFEB/DL-ebwm/epub
Kategoria Audiobooki
ISBN 9788301204020
Autor Józef Kargul
Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN
Ilość stron 380
Rok wydania 2012
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 70,30 zł
Najwyższa cena 70,30 zł
W bazie od 25.02.2019
Data aktualizacji 30.05.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcja śledzenia historii cen daje możliwość podejmowania mądrych decyzji zakupowych.

Bardzo nam przykro, obecnie nie ma dostępnych informacji na temat historii cen produktu Upowszechnianie animacja komercjalizacja kultury, AZ#90EE00FFEB/DL-ebwm/epub.

Recenzje / opinie

Twoja opinia jest dla nas istotna! Dodaj recenzję tego produktu.

Na chwilę obecną brak recenzji tego produktu. Bądź pierwszym, który dodaje opinię!

Znalezione oferty w bazie

Do cen wyświetlonych poniżej dla Upowszechnianie animacja komercjalizacja kultury, AZ#90EE00FFEB/DL-ebwm/epub Józef Kargul nie doliczono ewentualnych kosztów wysyłki / dostawy. Przed określeniem, gdzie dokonasz zakupu, zorientuj się w ocenach sklepu oraz dodaj do ceny możliwy koszt dostawy. Lista sklepów z ofertami jest cyklicznie aktualizowana, co kilkanaście minut.

  • Upowszechnianie animacja komercjalizacja kultury, AZ#90EE00FFEB/DL-ebwm/epub (oferta z TaniaKsiazka.pl)

    Upowszechnianie animacja komercjalizacja kultury, AZ#90EE00FFEB/DL-ebwm/epub Sklep on-line
    ★★★★★
    70,30 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Józef Kargul

Produkty powiązane

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...