Co zrobić, by zapewnić klientom pokaźniejsze zadowolenie i zaspokajać lepiej ich zapotrzebowania? Jak ograniczyć ogólne koszty, by zachować konkurencyjność? Co zrobić, aby praca stała się ciekawsza i stanowiła źródło większej satysfakcji? Co robić, żeby uczyć się szybciej dzięki współpracy? Jak stworzyć w zespole atmosferę zaufania i wspólnej pracy?
Odkąd dwie dekady temu Toyota wypracowała system zarządzania lean, firmy z całego świata szukają sposobów na eliminację marnotrawstwa, usprawnienie procesów i zmniejszanie kosztów, wykorzystując w tym celu właśnie strategię lean. Niektóre osiągają na tym polu błyskotliwe sukcesy, inne się rozczarowują. Z przekonaniem można jednak stwierdzić, że tylko nieliczne spomiędzy tych firm w pełni wykorzystują to, co metodologia lean ma do zaoferowania.
Aby poruszać się szybko, trzeba pierwszy odcinek drogi przemierzyć samemu. By jednak dotrzeć daleko, trzeba podróżować razem.
Książka Strategia lean obala powszechne mity dotyczące lean, w szczególności rozprawia się z przekonaniem, iż istota tej metodologii sprowadza się do wyciskania kolejnych soków z posiadanych zasobów, a zwłaszcza z ludzi. Nic bardziej mylnego. W lean chodzi o to, żeby się uczyć i żeby działać – aby uczyć się przez działanie. Chodzi o rozwiązywanie problemów. Chodzi także o to,za każdym razem na pierwszym miejscu stawiać klienta – i tylko klienta.
Myślenie LEAN to kompleksowa STRATEGIA biznesowa. Dzięki niej nauczysz się konkurować w sposób bardzo odmienny od dotychczasowego.
Autorzy krok po kroku przedstawiają proces kształtowania strategii lean, która pozwala zapewnić trwałą wartość dla klienta. Trzeba bowiem pamiętać, iż rentowność, jakkolwiek pożądana, nie jest podstawowym celem w metodologii lean. Lean to nie tylko metoda produktywniejszego działania,ponadto metoda skuteczniejszego myślenia. A pełne zrozumienie potencjału metody lean wymaga zmiany spojrzenia na zasoby, cele biznesowe, a choćby własne zapotrzebowania i pragnienia.
Zmień sposób myślenia i zbuduj przewagę konkurencyjną opartą na wartości dla klienta.
Dzięki tej książce porzucisz konwencjonalne podejście do kwestii strategii i przestawisz się na strategiczne myślenie lean. Dowiesz się także, jak w praktyce wykorzystać metodologię lean do budowania przewagi konkurencyjnej, inicjowania cyklu progresywności i generowania jednostajnego wzrostu.
Autorzy tej książki to autorytety cieszące się powszechnym poważaniem w świecie lean.
Dr Michael Ballé od dwudziestu lat wspiera menedżerów jako trener. Jest założycielem Institut Lean France i autorem pięciu książek poświęconych tematyce lean, które w wyraźnym stopniu wpłynęły na międzynarodową myśl i praktykę w tym zakresie.
Daniel T. Jones jest współautorem bestsellerów, za sprawą których świat poznał metodologię lean (Maszyna, która zmieniła świat, Lean thinking – szczupłe myślenie, Szczupłe rozwiązania). Jest również założycielem UK Lean Enterprise Academy oraz Lean Global Network.
Jacques Chaize był dyrektorem generalnym Danfoss Water Controls, wiodącej francusko-duńskiej producenta specjalizującej się w tworzeniu zaworów i będącej wzorcem wdrażania praktyki lean. Jest na dodatek współzałożycielem francuskiego oddziału Society for Organizational Learning.
Orest J. Fiume był dyrektorem i dyrektorem finansowym Wiremold Company, jest także emerytowanym dyrektorem Lean Enterprise Institute. Jest współautorem książki Real Numbers: Management Accounting in a Lean Organization oraz współtwórcą ruchu Lean Accounting.
***
Książka Strategia lean w przekonujący sposób wyjaśnia, że doskonałości operacyjnej nie da się osiągnąć wyłącznie prawidłowymi chęciami kierownictwa i że wymaga ona realizacji konsekwentnego oddolnego procesu rozwojowego.
Jeffrey K. Liker, autor książki Droga Toyoty, profesor inżynierii przemysłowej i operacyjnej na University of Michigan
Książka Strategia lean stawia potężną tezę, zgodnie z którą myślenie lean należy rozpatrywać przede wszystkim w kategoriach metody przeobrażania firmy w system strategicznego pozyskiwania wiedzy, która mogłaby zapewnić firmie trwałą przewagę konkurencyjną w obliczu bezprecedensowych zdarzeń w branży. Pokazuje, że dzięki wdrożeniu myślenia lean jako narzędzia strategicznego każda marka może odnieść sukces, dokonując znaczącego przełomu w swojej branży.
John Shook, prezes Lean Enterprise Institute
Ta ważna książka to coś więcej niż zbiór informacji o powszechnie dziś stosowanych narzędziach lean. To opis kompleksowej, a przy tym bezprecedensowej strategii.
James P. Womack, współautor książek Maszyna, która zmieniła świat, a także Lean thinking – szczupłe myślenie, założyciel Lean Enterprise Institute