Delegowanie pracowników w ramach świadczenia usług w Unii Europejskiej tworzy liczne problemy w praktyce przedsiębiorstw. Prawidłowe używanie przepisów obowiązującego w Polsce Kodeksu pracy i reguł świadczenia pracy w Unii Europejskiej, w tym warunków pracy w każdym z państw członkowskich, to pokaźne wyzwanie równocześnie dla pracodawców, jak i pracowników.
W publikacji omówiono najważniejsze aspekty świadczenia usług poprzez pracowników delegowanych w Unii Europejskiej (delegowania do innego państwa członkowskiego i delegowanie do Polski), w tym m.in.: *przepisy regulujące delegowanie, *formalności związane z delegowaniem pracownika, *obowiązek przechowywania i udostępniania dokumentów, *okresy delegowania, *warunki zatrudnienia: wynagrodzenie, niedyskryminacja, układy zbiorowe pracy, koszty zakwaterowania i wyżywienia, *delegowanie pracowników tymczasowych, *delegowanie łańcuchowe, *zabezpieczenie społeczne.
Publikacja uwzględnia najnowsze przepisy związane z nowelizacją dyrektywy 96/71/WE, wprowadzającej obfite zmiany w delegowaniu pracowników.