Design thinking to metoda praktykowana z powodzeniem od prawidłowych kilkudziesięciu lat. Stosują ją światowi giganci, jak Apple czy Google. Definiowana jest jako podejście, sposób myślenia czy - jak kto woli - filozofia, w której proponowanie nowych rozwiązań zostaje poprzedzone gruntownym poznaniem i zrozumieniem potrzeb użytkowników. To metodologia absolutnie uniwersalna i intuicyjna, a dzięki filarom, na których bazuje - kulturze zrozumienia, dociekliwości i kwestionowaniu utartych schematów - pomaga nie tylko lepiej odpowiadać na ludzkie zapotrzebowania. Pozwala także momentalnie odnajdować punkty zapalne, których zniwelowanie może stanowczo przyczynić się do podniesienia jakości życia, pracy oraz doświadczeń zarówno pojedynczego człowieka, jak i społeczeństwa.
Tym, co sprawność metody design thinking, jest usystematyzowanie cyklu, w którym techniczną wykonalność projektu łączy się z jego biznesową opłacalnością i codzienną ergonomicznością. Cykl ten składa się z pięciu podstawowych etapów: odkrywania, definiowania wyzwania (potrzeb), tworzenia rozwiązania, prototypowania, testowania, planowania wdrożenia. Wszystkie podejmowane działania prowokują do zadania sobie podstawowych w metodologii design thinking pytań: Dla kogo projektujemy? Po co to robimy? Co w związku z tym proponujemy? Jak to wygląda? Czy działa? Czy jest realne do wdrożenia? w konsekwencji kreowane są produkty i usługi pożądane poprzez odbiorców, przy tym funkcjonalne i przepiękne, a równocześnie wolne od niepotrzebnych udziwnień.
Ta książka ukazuje krok po kroku, jak posługiwać się metodą design thinking. Od poszukiwania pomysłów po pogłębionych wywiadach przeprowadzonych z klientami po przygotowanie rynkowego wdrożenia rozwiązania - szczegółowo omawia etapy i użyteczne narzędzia, które z powodzeniem będziesz mógł wykorzystywać w swej firmie. Wynajdziesz tu studia przypadków z różnych branż oraz opinie i doświadczenia specjalistów, którzy stosują tę metodę w swym biznesie.
Beata Michalska-Dominiak i Piotr Grocholiński to założyciele społeczności Klientocentryczni skupiającej ekspertów metodyki design thinking i service design w Polsce. Ideą Klientocentrycznych jest wspieranie marki, tworzenie nowych produktów i usług, a także pomoc organizacjom w wewnętrznej transformacji. W myśl zasady, iż liczą się ludzie, konsekwentnie zmieniają rzeczywistość firm, formując nową wartość i zapewniając zupełnie świeże doświadczenia jednocześnie klientom, jak i pracownikom. Więcej na www.klientocentryczni.pl.