Wprowadzenie
1. Przedsiębiorstwo społecznie odpowiedzialne wzorem współczesnych organizacji
1.1. Etyczny i społeczny rozmiar zarządzania współczesnymi organizacjami
1.2. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w ujęciu teoretycznym
1.3. Modele społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw — w kierunku doskonałości systemów społecznej odpowiedzialności
1.4. Instrumenty doskonalenia systemów społecznej odpowiedzialności w kontekście ich integracji
2. Lider cyklu społecznej odpowiedzialności kluczowym podmiotem sprawczym tworzenia i rozwoju kapitału intelektualnego w organizacji
2.1. Kapitał intelektualny determinantą konstytuowania procesu doskonałości społecznej odpowiedzialności
2.2. Rola i parametry lidera w organizacjach społecznie odpowiedzialnych
2.3. Zaufanie jako kluczowy cyklu dochodzenia do doskonałości społecznej odpowiedzialności
3. Compliance instrumentem integrującym systemy społecznej odpowiedzialności w organizacji
3.1. Compliance — pojęcie, znaczenie i aktualny stan rozwoju
3.2. System zarządzania compliance w organizacjach społecznie odpowiedzialnych
3.3. Kultura i wartości compliance w organizacji
3.4. Compliance w organizacji bankowej
4. Metodologia badań
4.1. Aktualne problemy metodologiczne nauk o zarządzaniu w kontekście potrzeb badawczych podejmowanych w opracowaniu
4.2. Metodyka badań własnych
5. Doskonałość systemów społecznej odpowiedzialności w świetle badań empirycznych
5.1. Doskonałość systemów społecznej odpowiedzialności — studium przypadku
5.1.1. Przesłanki doboru przypadków do analizy i etapy badań jakościowych
5.1.2. Charakterystyka/przebieg i wyniki I etapu badań jakościowych
5.1.3. Charakterystyka/przebieg i wyniki II etapu badań jakościowych
5.1.4. Podsumowanie analizowanych przypadków. Dyskusja na temat uzyskanych wyników. Zdefiniowanie obszarów badawczych wraz z hipotezami dla badań ilościowych
5.2. Doskonałość systemów społecznej odpowiedzialności — badania ilościowe
5.2.1. Projekt badań i charakterystyka próby badawczej
5.2.2. Omówienie wyników badań i weryfikacja hipotez badawczych
6. Model procesu dochodzenia do doskonałości systemów społecznej odpowiedzialności. Rekomendacje dla praktyki zarządzania
6.1. Założenia teoretyczne modelu
6.2. Koncepcja autorskiego Modelu Dochodzenia do Doskonałości Systemów Społecznej Odpowiedzialności
6.2.1. Doskonałość strategiczna
6.2.2. Doskonałość przywództwa — lidera społecznej odpowiedzialności
6.2.3. Doskonałość postaw i zachowań członków organizacji i innych interesariuszy oparta na wiarygodności — zaufaniu
6.2.4. Doskonałość struktur organizacyjnych i systemów/instrumentarium zarządzania społeczną odpowiedzialnością
Zakończenie
Załącznik
Bibliografa
Spis rysunków
Spis tablic