Tytuł Międzynarodowy biznes turystyczny Autor Barbara Dąbrowska Język polski Wydawnictwo PWE ISBN 978-83-208-2236-6 Rok wydania 2016 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 178 Format pdf Spis treści Wstęp
CZĘŚĆ I. Istota międzynarodowych stosunków ekonomicznych w turystyce doby globalizacji
1. Podmioty światowej gospodarki turystycznej w wybranych podsektorach
1.1. Podmioty światowego podsektora usług noclegowych
1.2. Podmioty światowego podsektora transportu lotniczego
1.3. Podmioty światowego podsektora organizacji imprez turystycznych
Studium przypadku: First Choice — wczoraj i dziś
2. Rodzaje międzynarodowych stosunków gospodarczych w turystyce
2.1. Powiązania handlowe
2.2. Powiązania produkcyjno-techniczne
2.3. Powiązania finansowo-kredytowe i kapitałowe
2.4. Współpraca międzynarodowa w sferze turystyki
2.4.1. Motywy międzynarodowej polityki turystycznej
2.4.2. Organizacje i stowarzyszenia prowadzące międzynarodową politykę turystyczną
2.4.3. Umowy międzynarodowe
3. Regionalne polityki turystyczne — wybrane przykłady
3.1. Polityka turystyczna Afryki Studium przypadku: Polityka rządów dotycząca turystyki w Afryce i roli stowarzyszeń branżowych w RPA
3.2. Priorytety polityki turystycznej Ameryki Łacińskiej
3.3. Główne problemy turystyczne Azji
3.4. Polityka turystyczna Unii Europejskiej
3.4.1. Podstawy prawne
3.4.2. Organy Unii Europejskiej zajmujące się turystyką
3.4.3. Rozwój polityki turystycznej Unii Europejskiej
3.4.4. Finansowanie przedsięwzięć turystycznych w Unii Europejskiej.
Wsparcie przedsięwzięć turystycznych z funduszy strukturalnych w latach 2007−2013 w Polsce
4. Mikro- i makroekonomiczne efekty międzynarodowych stosunków gospodarczych w wybranych podsektorach światowej gospodarki turystycznej
4.1. Podsektor usług noclegowych
4.2. Podsektor usług gastronomicznych
4.3. Podsektor organizacji imprez turystycznych
4.4. Podsektor transportu lotniczego
CZĘŚĆ II. Międzynarodowe stosunki ekonomiczne w turystyce a globalizacja sektora turystycznego
5. Istota globalnych sektorów i światowej konkurencji. Uwarunkowania ewolucji sektorów w kierunku globalnym
5.1. Parametry sektorów globalnych
5.2. Bariery rozwoju sektorów
5.3. Czynniki powodujące globalizację sektora
6. Korzyści skali w gospodarce turystycznej
6.1. Podsektor hoteli i restauracji
Studium przypadku: Globalny zasięg działalności grupy hotelowej Accor
Studium przypadku: Hyatt — firma nowoczesna
6.2. Podsektory dystrybucji turystycznej i transportu lotniczego
7. Zmiana i racjonalizacja kanałów dystrybucji towaru turystycznego
7.1. Trendy w zakresie dystrybucji artykułu turystycznego
7.2. Specyfika regionalnych systemów dystrybucji turystycznej
Studium przypadku: Działalność biura podróży Mark Warner
Studium przypadku: ograniczanie kosztów dystrybucji na przykładzie easyJet
8. Zmiana kosztów czynników produkcji w turystyce
8.1. Podsektor usług noclegowych
8.2. Podsektor transportu lotniczego
9. Łagodzenie ograniczeń państwowych w gospodarce turystycznej i różnic społeczno-ekonomicznych
9.1. Liberalizacja w zakresie formalności granicznych
9.2. Działalność OECD i UNWTO — stanowczy komponent integracji ekonomicznej, w tym turystycznej
10. Innowacyjność w światowej gospodarce turystycznej stymulatorem globalizacji sektora
10.1. Istota i znaczenie innowacji w turystyce
Studium przypadku: Turystyka przygodowa w Szkocji i Nowej Zelandii
Studium przypadku: innowacyjność w hotelach na Balearach
10.2. Technologie informacyjne a konkurencja w światowej gospodarce
turystycznej
Zakończenie
Bibliografia
CZĘŚĆ I. Istota międzynarodowych stosunków ekonomicznych w turystyce doby globalizacji
1. Podmioty światowej gospodarki turystycznej w wybranych podsektorach
1.1. Podmioty światowego podsektora usług noclegowych
1.2. Podmioty światowego podsektora transportu lotniczego
1.3. Podmioty światowego podsektora organizacji imprez turystycznych
Studium przypadku: First Choice — wczoraj i dziś
2. Rodzaje międzynarodowych stosunków gospodarczych w turystyce
2.1. Powiązania handlowe
2.2. Powiązania produkcyjno-techniczne
2.3. Powiązania finansowo-kredytowe i kapitałowe
2.4. Współpraca międzynarodowa w sferze turystyki
2.4.1. Motywy międzynarodowej polityki turystycznej
2.4.2. Organizacje i stowarzyszenia prowadzące międzynarodową politykę turystyczną
2.4.3. Umowy międzynarodowe
3. Regionalne polityki turystyczne — wybrane przykłady
3.1. Polityka turystyczna Afryki Studium przypadku: Polityka rządów dotycząca turystyki w Afryce i roli stowarzyszeń branżowych w RPA
3.2. Priorytety polityki turystycznej Ameryki Łacińskiej
3.3. Główne problemy turystyczne Azji
3.4. Polityka turystyczna Unii Europejskiej
3.4.1. Podstawy prawne
3.4.2. Organy Unii Europejskiej zajmujące się turystyką
3.4.3. Rozwój polityki turystycznej Unii Europejskiej
3.4.4. Finansowanie przedsięwzięć turystycznych w Unii Europejskiej.
Wsparcie przedsięwzięć turystycznych z funduszy strukturalnych w latach 2007−2013 w Polsce
4. Mikro- i makroekonomiczne efekty międzynarodowych stosunków gospodarczych w wybranych podsektorach światowej gospodarki turystycznej
4.1. Podsektor usług noclegowych
4.2. Podsektor usług gastronomicznych
4.3. Podsektor organizacji imprez turystycznych
4.4. Podsektor transportu lotniczego
CZĘŚĆ II. Międzynarodowe stosunki ekonomiczne w turystyce a globalizacja sektora turystycznego
5. Istota globalnych sektorów i światowej konkurencji. Uwarunkowania ewolucji sektorów w kierunku globalnym
5.1. Parametry sektorów globalnych
5.2. Bariery rozwoju sektorów
5.3. Czynniki powodujące globalizację sektora
6. Korzyści skali w gospodarce turystycznej
6.1. Podsektor hoteli i restauracji
Studium przypadku: Globalny zasięg działalności grupy hotelowej Accor
Studium przypadku: Hyatt — firma nowoczesna
6.2. Podsektory dystrybucji turystycznej i transportu lotniczego
7. Zmiana i racjonalizacja kanałów dystrybucji towaru turystycznego
7.1. Trendy w zakresie dystrybucji artykułu turystycznego
7.2. Specyfika regionalnych systemów dystrybucji turystycznej
Studium przypadku: Działalność biura podróży Mark Warner
Studium przypadku: ograniczanie kosztów dystrybucji na przykładzie easyJet
8. Zmiana kosztów czynników produkcji w turystyce
8.1. Podsektor usług noclegowych
8.2. Podsektor transportu lotniczego
9. Łagodzenie ograniczeń państwowych w gospodarce turystycznej i różnic społeczno-ekonomicznych
9.1. Liberalizacja w zakresie formalności granicznych
9.2. Działalność OECD i UNWTO — stanowczy komponent integracji ekonomicznej, w tym turystycznej
10. Innowacyjność w światowej gospodarce turystycznej stymulatorem globalizacji sektora
10.1. Istota i znaczenie innowacji w turystyce
Studium przypadku: Turystyka przygodowa w Szkocji i Nowej Zelandii
Studium przypadku: innowacyjność w hotelach na Balearach
10.2. Technologie informacyjne a konkurencja w światowej gospodarce
turystycznej
Zakończenie
Bibliografia