Rozważania zawarte w książce koncentrują się wokół problematyki zasilania informacyjnego procesów decyzyjnych w działalności marketingowej prowadzonej w firmach handlowych. Skoncentrowano się na funkcjach i elementach systemu wspomagania decyzji marketingowych, technologiach informacyjnych i zbiorach niezbędnych informacji w strategicznych i operacyjnych obszarach działalności przedsiębiorstw handlowych. Stanowczym celem prowadzonych rozważań jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, jak marki prowadzące działalność handlową powinny organizować, a także wykorzystywać system informacyjny i technologie z nim związane, żeby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na poręczne dane rynkowe i marketingowe, żeby podejmować prawidłowe decyzje sprzyjające osiąganiu celów marketingowych, finansowych, ekonomicznych i pozaekonomicznych w warunkach stabilnego rozwoju.
W przedsiębiorstwach handlowych systemy informacyjne mają szczególne wykorzystanie w obszarze działań związanych z obrotem towarowym, marketingiem i logistyką (systemy automatycznej identyfikacji towarów, systemy elektronicznej zamiany informacji, CRM, automation marketing, edukacja potencjalnego klienta). Zastosowanie nowoczesnej technice informacyjnej (TI) w zarządzaniu marketingowym sprzyja wzmacnianiu konkurencyjności firmy handlowej.
Książka uwzględnia zapotrzebowania przeróżnych segmentów czytelników. Stanowi wartościowe źródło wiedzy dla kadry kierowniczej przedsiębiorstw handlowych, menedżerów odpowiedzialnych za zarządzanie ofertą marketingową, podejmowanie decyzji strategicznych i operacyjnych. Książka adresowana jest także do pracowników uczelni badających procesy informacyjne dokonujące się w sektorze handlu oraz do studentów uczelni ekonomicznych, zwłaszcza studiujących na kierunkach zarządzanie, handel i marketing i logistyka.
Tytuł Systemy informacyjne w przedsiębiorstwach handlowych Autor Ireneusz P. Rutkowski Wydawnictwo PWE EAN 9788320824124 ISBN 9788320824124 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie liczba stron 320 Format 16.2x23.7x1.3 cm Rok wydania 2021 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.418 kg