Książka dotyczy procesu uczenia się stawania osobą starą i sposoby wytwarzania jest tego typu autoidentyfikacja na poziomie indywidualnym. Autor opisuje cztery obszary sprawczości reprezentujące najróżniejsze przejawy agencyjności człowieka w późnej dorosłości. Pokazuje wewnętrzny i zewnętrzny wymiar doświadczania własnej starości. Monografia mieści model uczenia się stawania osobą starą, które rozpatrywane jest zarówno w ujęciu statycznym, jak i dynamicznym, co wskazuje na wielowariantowość i wielowymiarowość charakterystycznych scenariuszy wytwarzającej się identyfikacji osoby starej.
Publikacja jest kierowana do gerontologów społecznych, andragogów, pedagogów, geragogów, geriatrów, pielęgniarek geriatrycznych, opiekunów społecznych, pracowników socjalnych, wolontariuszy oraz praktyków i specjalistów pracujących z seniorami. Można ją jeszcze polecić studentom specjalności medycznych i społecznych, badaczom skupionym na jakościowej metodologii badań, a także osobom zainteresowanym zagadnieniem starości i starzenia się.