Niniejsza książka stanowi próbę rozpoznania i interdyscyplinarnego, wolnego od stereotypów opisania dydaktycznego potencjału mediów społecznościowych. Znalazły się tu głosy jednocześnie szanowanych badaczy polskich i zagranicznych (dydaktyków literatury, językoznawców, psychologów, socjologów, medioznawców, kulturoznawców), jak i nauczycieli praktyków, studentów, wreszcie – samych uczniów, które stanowiły podstawę do namysłu nad obecnością nowych mediów w edukacji polonistycznej. Publikacja oprócz teoretycznego opisu zagadnienia prezentuje sposoby używania mediów społecznościowych na lekcjach literackich (m.in. Metoda dramy online), a także omawiania najnowszej literatury dla dzieci i młodzieży, w której postępowe technologie odgrywają stanowczą rolę.
Czytelnicy dowiedzą się z książki Agnieszki Kulig, jak w sposób autentycznie kształcący, przy tym zaś ciekawy i angażujący uczniów, wykorzystać w procesie dydaktycznym platformy edukacyjne, najróżniejsze witryny internetowe, w końcu portale społecznościowe. Autorka nie poprzestaje na przekonywaniu polonistów do korzystania z multimediów czy na ogólnych wskazówkach,przede wszystkim demonstruje potężne propozycje działań dydaktycznych z zastosowaniem technice cyfrowej. Atutem publikacji jest świeże, niebanalne ujęcie zjawisk pozornie znanych, jednak traktowanych poprzez rzesze polonistów w sposób lekceważący czy wręcz wrogi.
Witold Bobiński