Książka stanowi wieloaspektowe studium intermedialnych i transmedialnych relacji pomiędzy dynamicznie rozwijającymi się grami cyfrowymi, a także filmem. Autorka, przywołując bogaty materiał egzemplifikacyjny, dowodzi,w rezultacie oddziaływania na siebie obu mediów dochodzi do ich ewolucji oraz nieustannych przetworzeń w obszarze poetyk, struktur i systemów medialnych. Analiza przeróżnych gier cyfrowych pozwala wykazać, w jaki sposób zastosowanie środków kinematograficznego wyrazu oddziałuje na gameplay, a w szerszym kontekście – na zanurzenie użytkownika w wirtualną rzeczywistość. Twórcy gier video eksploatują i reinterpretują kinematograficzne struktury audiowizualne, narracyjne, gatunkowe i dramaturgiczne, wykorzystują i transformują elementy filmowego języka po to, żeby symulować doświadczenie filmu w grze. W ten sposób formuje się ponadmedialne, kulturowe porozumienie z odbiorcą/użytkownikiem – gry okazują się kolejnym źródłem doświadczenia tego, co „filmowe”, a to, co „filmowe” staje się przecież coraz częściej synonimem tego, co rzeczywiste.
„Gra w film” jest pozycją ważną, wnoszącą do wiedzy o grach video i ogólnej problematyki intermedialnej nowe niebanalne spojrzenie. Akcentuje się i szerokością ujęcia, i nadzwyczajnymi analizami solidnych przykładów. Uważam, że książka stanie się ważną pozycją w interdyscyplinarnej literaturze przedmiotu.
prof. Dr hab. Maryla Hopfinger
„Gra w film” to książka, której niekwestionowane walory poznawcze sprawią,na pewno odszuka odbiorców nie tylko wśród badaczy gier wideo i filmoznawców, ale także wśród studentów kierunków kulturoznawczych i medioznawczych oraz wszystkich uczestników współczesnej kultury audiowizualnej i interaktywnej. Jest to pozycja, która wpisuje się równocześnie w rozwój badań nad filmem i grami wideo, jak i w kształtowanie świadomości krytycznej na ich temat.
prof. UW dr hab. Ewa Szczęsna
Joanna Pigulak – doktor nauk o sztuce, filmoznawczyni, badaczka gier video, adiunkt w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Prowadzi interdyscyplinarne badania z zakresu zawiązków pomiędzy filmem i mediami interaktywnymi. Współtwórczyni kierunku groznawstwo. Zajmowała się organizacją wydarzeń filmowych i animacją kultury cyfrowej.