Jak można nauczyć się zarządzania? Czy wiedza zdobywana podczas studiów jest przydatna? Co trzeba wiedzieć, żeby móc uchodzić za profesjonalistę?
By odpowiedzieć na te pytania, Karolina J. Dudek analizuje opowieści studentów i absolwentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Jakich dokonywali wyborów? Czego i gdzie się uczyli? Czego nauczyło ich życie organizacyjne? To nie tylko barwne opisy pierwszych doświadczeń zawodowych, ale także dużo ergonomicznych porad i przestróg. Wnikliwa analiza przedstawia struktury wiedzy ludzi odpowiedzialnych za procesy ekonomiczne i gospodarcze. Autorka proponuje pionierskie ujęcie pojmowania i badania wiedzy profesjonalnej, wykorzystujące koncepcje uczenia się poprzez doświadczenie oraz wiedzy stworzonej przez zbiorowości w sieciach wiedzy.
„istotnym walorem książki jest wejście na pola badawcze, które w warunkach polskich są słabo rozpoznane, a jej cele i sposób ich realizacji mają w sporej mierze charakter prekursorski. Podkreśla ją dobra konstrukcja, osadzenie w perspektywicznych podejściach teoretycznych, znaczna kultura metodologiczna i ciekawa analiza empiryczna. Konsekwencją badań jest rekonstrukcja wiedzy akademickiej konfrontowanej z językiem i narracją „wiedzy ukrytej” stworzonej w sporych korporacjach gospodarczych, która ma istotne konsekwencje także dla przyszłości nauki i dydaktyki zarządzania, a także standardów corporate governance w przedsiębiorstwach”.
prof. Dr hab. Krzysztof Jasiecki