Nauczyciel w "polu" szkolnym - w świetle teorii pierre'a bourdieu i nauczycielskich narracji, AZ#912BC03DEB/DL-ebwm/pdf
Nauczyciel w "polu" szkolnym - w świetle teorii pierre'a bourdieu i nauczycielskich narracji, AZ#912BC03DEB/DL-ebwm/pdf
Nauczyciel w "polu" szkolnym - w świetle teorii pierre'a bourdieu i nauczycielskich narracji, AZ#912BC03DEB/DL-ebwm/pdf
Audiobooki Uniwersytet Śląski

Nauczyciel w "polu" szkolnym - w świetle teorii pierre'a bourdieu i nauczycielskich narracji, AZ#912BC03DEB/DL-ebwm/pdf

29,81 zł

Specjalna promocja dla Ciebie!

Najlepszą ofertę przygotował TaniaKsiazka.pl w cenie 29,81 zł

Przejrzeliśmy całą bazę internetowych sklepów w naszym systemie aby odszukać świetną ofertę dla Ciebie. Nauczyciel w "polu" szkolnym - w świetle teorii pierre'a bourdieu i nauczycielskich narracji, AZ#912BC03DEB/DL-ebwm/pdf Uniwersytet Śląski z kategorii audiobooki kupisz w cenie 29,81 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Wyświetlona wota 29,81 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • Uniwersytet Śląski
  • 9788322631126
  • Małgorzata Zalewska-Bujak
  • Uniwersytet Śląski
  • 386
  • 2017

Opis Nauczyciel w "polu" szkolnym - w świetle teorii pierre'a bourdieu i nauczycielskich narracji, AZ#912BC03DEB/DL-ebwm/pdf

Tytuł Nauczyciel w „polu" szkolnym – w świetle teorii Pierre'a Bourdieu i nauczycielskich narracji Autor Małgorzata Zalewska-Bujak Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-2263-112-6 Rok wydania 2017 Katowice Wydanie 1 ilość stron 386 Format pdf Spis treści Spis treści Wstęp / 9 Rozdział 1: Makrospołeczne konteksty umiejscowienia nauczyciela w polu szkolnym / 17 1.1. Nauczyciel w sytuacji zmian generowanych politycznie / 17 1.2. Nauczyciel uwikłany w neoliberalne konteksty edukacji / 27 Rozdział 2: Koncepcja strukturalizacji Pierre’a Bourdieu jako teoretyczny „szkielet" badań własnych / 41 2.1. Habitus jako źródło postrzegania i innowacyjnania / 43 2.1.1. Ewolucyjny i wieloaspektowy charakter pojęcia habitusu / 48 2.1.2. Zmysł użyteczny jako podstawa ludzkiego działania / 54 2.2. Koncepcja pola / 57 2.2.1. Szkoła jako pole / 60 2.2.2. Przemoc symboliczna w polu szkolnym / 62 Rozdział 3: Wybrane polskie aplikacje empiryczne teorii Pierre’a Bourdieu w badaniach i interpretacji zjawisk związanych z edukacją / 67 3.1. Habitus i jego rola w lokowaniu się uczniów szkół średnich w strukturach społecznych /68 3.2. Inspiracje teoretyczne Pierre’a Bourdieu w badaniach doświadczeń szkolnych studentów / 72 3.3. Charakterystyka młodzieży akademickiej w kategoriach Bourdieu’owskiej dystynkcji / 75 3.4. Illusio – stan pochłonięcia grą / 79 3.5. Szkolny fenomen wytwarzania kapitału rodzajowego uczennic i uczniów z perspektywy teorii społecznej Pierre’a Bourdieu / 80 Rozdział 4: Perspektywa metodologiczna badań nad nauczycielem w polu szkolnym / 89 4.1. Przedmiot badań i obrana orientacja badawcza / 89 4.2. Dobór metodologii jakościowej / 99 4.3. Cel badań i problematyka badawcza / 106 4.4. Wywiad swobodny jako sposób gromadzenia danych / 110 4.5. Charakterystyka badanych nauczycieli / 114 4.6. Analiza gromadzonych informacji / 117 Rozdział 5: Habitus nauczycieli jako mechanizm postrzegania i tworzenia codziennych praktyk / 123 5.1. Wybór zawodu nauczyciela / 124 5.1.1. Zewnętrzne inspiracje do zostania nauczycielem / 125 5.1.2. Wewnętrzne motywy wyboru zawodu / 132 5.2. Dzieciństwo i habitus nauczycieli / 135 5.2.1. Wchodzenie w rolę nauczyciela według wzorca – zabawa „w szkołę" / 138 5.2.2. Habitualny wzorzec nauczyciela / 141 5.2.3. Ukierunkowanie nauczycieli na przekaz wiedzy – nauczycielskie illusio / 146 5.2.4. Behawioralne wzorce nauczycielskich działań i ich konsekwencje dla reprodukowania się istniejących struktur / 162 5.3. „Inne czasy" / 172 5.3.1. „Inny uczeń" – rekonstrukcja obrazu ucznia w świadomości nauczycieli /181 5.3.2. Rola ucznia – spojrzenie poprzez pryzmat nauczycielskich oczekiwań / 197 Rozdział 6: Szkoła miejscem reprodukcji / 201 6.1. Szkoła w nauczycielskim oglądzie / 202 6.2. Wszystko zależy od rodziny – rodzina z perspektywy badanych nauczycieli / 209 6.3. Brak współpracy z rodzicami – źródło nierozwiązywalności problemów / 213 6.4. Nauczyciele i szkoła wobec problemów uczniów / 220 6.5. Szkoła jako teren walki – dobre klasy uczniów rodziców „walczących" / 224 6.6. Selekcja – zaznaczanie i pogłębianie się różnic w polu szkolnym / 230 6.7. Podtrzymywanie nierówności w szkole / 233 6.8. Bezradność nauczycieli jako „pożywka" dla reprodukcji / 242 Rozdział 7: Przemoc symboliczna w polu szkolnym / 251 7.1. Nadrzędne formy dominacji w polu szkolnym / 253 7.1.1. Nieelastyczne ramy programowe jako przejaw przemocy / 265 7.1.2. Nauczyciel i biurokracja / 270 7.1.3. Ewaluacja, czyli malowanie trawy na zielono jako przejaw ulegania przemocy / 275 7.2. Przemoc osadzona w lokalności / 278 7.3. Dyrektor szkoły – bezpośrednie źródło przemocy / 290 Rozdział 8: Nauczycielskie strategie utrzymania się w polu szkolnym / 305 8.1. Strategia „uczenia poprzez testy i pod testy" / 307 8.2. Strategia „osiągnięć i wykazywania się" / 314 8.3. Strategia „rękami rodziców" / 323 8.4. Strategia „wyręczania ucznia" / 327 8.5. Strategia „robienia, co każą" / 332 8.6. Strategia „dbania o piękność szkoły" / 334 8.7. Strategia „zalatania o ucznia" / 338 Zakończenie / 341 Bibliografia / 349 Wykaz zastosowanych znaków transkrypcyjnych / 367 Indeks nazwisk / 369 Summary / 375 Résumé / 377 Zhrnutie / 379

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Nauczyciel w "polu" szkolnym - w świetle teorii pierre'a bourdieu i nauczycielskich narracji, AZ#912BC03DEB/DL-ebwm/pdf
Kategoria Audiobooki
Marka Uniwersytet Śląski
ISBN 9788322631126
Autor Małgorzata Zalewska-Bujak
Wydawnictwo Uniwersytet Śląski
Ilość stron 386
Rok wydania 2017
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 29,81 zł
Najwyższa cena 29,81 zł
W bazie od 30.03.2018
Data aktualizacji 27.04.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcja monitorowania historii cen pozwala Ci na ocenę wartości produktu na przestrzeni czasu.

Na chwilę obecną nie posiadamy historycznych danych cenowych dla tego produktu. Przepraszamy za wszelkie utrudnienia.

Recenzje / opinie

Posiadasz ten produkt? Daj znać innym, co o nim myślisz.

Przepraszamy, ale obecnie nie mamy jeszcze opinii o tym produkcie.

Znalezione oferty w bazie

Ewentualne koszty wysyłki dla Nauczyciel w "polu" szkolnym - w świetle teorii pierre'a bourdieu i nauczycielskich narracji, AZ#912BC03DEB/DL-ebwm/pdf Uniwersytet Śląski nie zostały uwzględnione w cenach prezentowanych poniżej ofert. Przed wytypowaniem miejsca, gdzie dokonasz zakupu, zorientuj się w ocenie firmy oraz dodaj do prezentowanej ceny możliwy koszt dostawy. Co kilka - kilkanaście minut odbywa się aktualizacja katalogu sklepów z ofertami.

  • Nauczyciel w "polu" szkolnym - w świetle teorii pierre'a bourdieu i nauczycielskich narracji, AZ#912BC03DEB/DL-ebwm/pdf (w sklepie TaniaKsiazka.pl)

    Nauczyciel w
    ★★★★★
    29,81 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Uniwersytet Śląski

Produkty powiązane

Topics in applied psycholinguistics, 2BA78378EB
Uniwersytet Śląski

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...