Tytuł Młody odbiorca w kręgu lektur pożytecznych i destrukcyjnych Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-8012-349-6 kolekcja Prace Naukowe UŚ; Nauka o Książce i Bibliotece Rok wydania 2014 Katowice Wydanie 1 ilość stron 246 Format pdf Spis treści Od redaktorek 7
Małgorzata Gwadera
O zagrożeniach płynących z czytelnictwa dzieci i młodzieży w XXI wieku 9
Katarzyna Krupka-Jedynak
Dziecko czytające. Obrazy lektury „książki zakazanej" w polskiej kulturze II połowy XIX i na początku XX wieku (na wybranych przykładach z literatury błyskotliwej i pamiętników) 23
Alicja Baluch
O pożytkach płynących z właściwego rozpoznania w praktyce lektury 35
Alicja Ungeheuer-Gołąb
„Łzy i dreszcze". O emotywnym odbiorze literatury dziecięcej 45
Michał Rogoż
Kubuś Puchatek jako bohater wielu pokoleń. Z dziejów recepcji arcydzieła Alana Aleksandra Milne’a na polskim rynku wydawniczym 59
Zofia Budrewicz
lubiane, bo pożyteczne. Wartość i edukacyjne znaczenie międzywojennych podróży krajoznawczych dla młodzieży 77
Zofia Ożóg-Winiarska
Bianca Pitzorno i jej bohaterowie 93
Marta Nadolna
Lęk przed książkami o Lwowie 111
Krystyna Heska-Kwaśniewicz
Książki harcerskie — książki groźne 123
Ewa Jabłońska-Stefanowicz
„Szkolne" edycje klasyki po 1989 roku. Szkody i pożytki 135
Sylwia Gajownik
O zgubności książek trywialnych 155
Barbara Pytlos
Portret nastolatki kreowany na łamach miesięcznika „Dziewczyna" w latach 2005—2009 (rekonesans badawczy) 167
Katarzyna Tałuć
Przejaw młodzieżowego buntu czy walki politycznej? Niezależne młodzieżowe czasopisma w Polsce lat 80. XX wieku 175
Małgorzata Chrobak
Postawy wobec obcości w prozie dla młodzieży po 1989 roku 189
Renata Grigoriew
Oniryczny most porozumienia z dzieckiem, które boi się ciemności. Na przykładzie poezji Danuty Wawiłow 203
Agnieszka Kotwica
Biblioterapeutyczna działalność śląskich bibliotek na przykładzie Biblioteki Śląskiej w Katowicach i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Zabrzu 221
Barbara Mauer-Górska
Biblioterapia a edukacja informacyjna z zakresu wiedzy o zdrowiu 233
Małgorzata Gwadera
O zagrożeniach płynących z czytelnictwa dzieci i młodzieży w XXI wieku 9
Katarzyna Krupka-Jedynak
Dziecko czytające. Obrazy lektury „książki zakazanej" w polskiej kulturze II połowy XIX i na początku XX wieku (na wybranych przykładach z literatury błyskotliwej i pamiętników) 23
Alicja Baluch
O pożytkach płynących z właściwego rozpoznania w praktyce lektury 35
Alicja Ungeheuer-Gołąb
„Łzy i dreszcze". O emotywnym odbiorze literatury dziecięcej 45
Michał Rogoż
Kubuś Puchatek jako bohater wielu pokoleń. Z dziejów recepcji arcydzieła Alana Aleksandra Milne’a na polskim rynku wydawniczym 59
Zofia Budrewicz
lubiane, bo pożyteczne. Wartość i edukacyjne znaczenie międzywojennych podróży krajoznawczych dla młodzieży 77
Zofia Ożóg-Winiarska
Bianca Pitzorno i jej bohaterowie 93
Marta Nadolna
Lęk przed książkami o Lwowie 111
Krystyna Heska-Kwaśniewicz
Książki harcerskie — książki groźne 123
Ewa Jabłońska-Stefanowicz
„Szkolne" edycje klasyki po 1989 roku. Szkody i pożytki 135
Sylwia Gajownik
O zgubności książek trywialnych 155
Barbara Pytlos
Portret nastolatki kreowany na łamach miesięcznika „Dziewczyna" w latach 2005—2009 (rekonesans badawczy) 167
Katarzyna Tałuć
Przejaw młodzieżowego buntu czy walki politycznej? Niezależne młodzieżowe czasopisma w Polsce lat 80. XX wieku 175
Małgorzata Chrobak
Postawy wobec obcości w prozie dla młodzieży po 1989 roku 189
Renata Grigoriew
Oniryczny most porozumienia z dzieckiem, które boi się ciemności. Na przykładzie poezji Danuty Wawiłow 203
Agnieszka Kotwica
Biblioterapeutyczna działalność śląskich bibliotek na przykładzie Biblioteki Śląskiej w Katowicach i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Zabrzu 221
Barbara Mauer-Górska
Biblioterapia a edukacja informacyjna z zakresu wiedzy o zdrowiu 233