Stres jest nieodłącznym elementem życia każdego człowieka i może być zjawiskiem jednocześnie pozytywnym, jak i negatywnym. Funkcjonowanie szkolne uczniów wczesnej edukacji obfituje w obydwa warianty stresu. Skoro w życiu szkolnym dziecka pojawia się stres negatywny, warto rozważyć wykorzystanie metod czy technik relaksacyjnych.
Jedną z technik relaksu jest znana od wieków wizualizacja. Polega ona na tworzeniu wielozmysłowych obrazów mentalnych, będących odzwierciedleniem pozytywnych pragnień osoby ją praktykującej. Dzięki wizualizacji można zatem odzyskiwać zdrowie, ulepszać swoją kondycję psychiczną czy także osiągać sukcesy np.
w nauce. Oprócz rozważań teoretycznych w książce zawarto opis techniki „Cudowne biurko", stanowiącej użyteczną propozycję wykorzystania wizualizacji w edukacji wczesnoszkolnej. Pełni ona funkcję profilaktyczną, czyli ma na celu wskazanie uczniom drogi, jaką można podążać, żeby radzić sobie z negatywnym stresem spowodowanym nauką szkolną i szkołą.
jednocześnie jej celem jest sprawienie, aby codzienne, monotonne czynności związane z uczeniem się stały się dla dzieci radością ze zdobywania zróżnicowanych kompetencji. W opracowaniu dokonano także konfrontacji teorii z praktyką edukacyjną, czyli zamieszczono opinie uczniów klasy II – uczestników wizualizacji oraz ich rysunki oraz wypowiedź ich nauczycielki, która od kilku miesięcy systematycznie relaksuje uczniów za pomocą tej techniki.