Employer branding to stosunkowo nowa, atrakcyjna koncepcja w dziedzinie HR, obejmująca te działania podejmowane poprzez organizację, które mają na celu budowanie jej wizerunku jako ciekawego pracodawcy oraz wspierają jej strategiczne cele biznesowe.
Autor prezentuje, jak dużo producent może zyskać dzięki optymalnemu zarządzaniu swoją marką, i udowadnia, że czasem choćby drobna zmiana, niewymagająca obszernych nakładów finansowych, może przynieść zaskakująco korzystne rezultaty.
użycie tej koncepcji w praktyce ułatwi organizacjom doskonalenie się, budowanie przewagi konkurencyjnej, powiększanie zysków, a także osiąganie celów, jakie powinny przyświecać każdemu nowoczesnemu przedsiębiorstwu.
W książce szczegółowo omówiono: ideę i kształtowanie się employer brandingu, zmiany w podejściu do narzędzi wizerunkowych w świetle ostatnich przemian gospodarczo-ekonomicznych, kontekst socjologiczny koncepcji budowania wizerunku pracodawcy, trendy w employer brandingu na polskim rynku, główne obszary zainteresowań ekspertów od employer brandingu, sposoby uwzględnienia koncepcji employer brandingu w strategii organizacji, zagadnienia zwrotu z inwestycji w employer branding, analizę wizerunku marki na podstawie monitoringu mediów, najważniejsze obszary employer brandingu wewnątrz przedsiębiorstwa, problematykę employer brandingu zewnętrznego, koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu i korzyści z jej wdrażania, najważniejsze działania w zakresie employer brandingu, aplikacje chmurowe dające dostęp do najnowszych rozwiązań w dziedzinie HR.
Adresaci: Książka została wzbogacona o przykłady korzystnych praktyk w dziedzinie budowania wizerunku pracodawcy na polskim rynku. Pracownicy działów zasobów ludzkich i menedżerowie i właściciele firm znajdą w niej dużo inspirujących przykładów i poręcznych wskazówek.