Podręcznik Zasady zarządzania przygotowany został przez grono naukowców i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, z jednym z najwybitniejszych współczesnych polskich uczonych z zakresu nauk o zarządzaniu, profesorem Andrzejem K.
Koźmińskim na czele. Podejmowane w książce zagadnienia są równie silnie osadzone w praktyce, jak i w teorii. Zapewnia to przyjęta w niej koncepcja metodyczna - każdy rozdział zbudowany jest według tej samej konwencji, która ułatwia nie tylko swobodne przyswojenie formułowanych treści merytorycznych, lecz także ich odniesienie do implementacji rzeczywistej.
Podręcznik odbiega więc od typowego wzorca takich opracowań spotykanego w literaturze polskiej i zagranicznej. Ambicją autorów jest "nie tylko zapoznanie czytelników ze sposobem myślenia leżącym u podstaw zarządzania, z siatką najważniejszych pojęć i z zestawem kluczowych koncepcji, reguł i teorii, którymi posługują się menedżerowie,z reguły umożliwienie im zrozumienia, na czym polega zarządzanie, i rozbudzenie "apetytu" na głębsze poznanie bardziej szczegółowych zagadnień i subdyscyplin nauki zarządzania" [ze Wstępu].
Prof. Dr hab. Bogdan Nogalski, Przewodniczący Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk, Uniwersytet Gdański Podręcznik wyjątkowy: wychodzi naprzeciw pilnym potrzebom dostarczenia studentom i kadrze zarządzającej zasobu potrzebnej wiedzy demonstrującej problemy zarządzania w ujęciu i strukturze tematycznej dobranej do czasów współczesnych.
Jest on adresowany do studentów i absolwentów studiów wyższych, niezależnie od kierunku, zainteresowanych wiedzą o zarządzaniu. Może być użytkowany przez wykładowców podstaw organizacji i zarządzania na wszystkich kierunkach studiów i na studiach podyplomowych.
Prof. Zw. Dr hab. Ryszard Borowiecki, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie Jest to książka unikatowa, w której Autorzy zrywają z dotychczasową tradycją pisania podręczników z zarządzania. Konwencjonalne podejście ewolucyjne jest tutaj zastąpione podejściem zasobowym.
Taki sposób prezentacji problemów zarządzania uczy spojrzenia holistycznego, przy którym łatwiej dojrzeć wzajemne zależności prezentowanych koncepcji. Jest to zatem podejście nie tylko progresywne, lecz - co w tym wypadku istotnie znaczne - zwiększające efektywność procesu dydaktycznego.
Prof. Dr hab.