81 rok Nowej Ery. Świat powstał z ruin nuklearnej zagłady. Nieliczni, którzy przeżyli, odbudowali miasta i odgrodzili je murami od postapokaliptycznego świata, zamieszkałego dzisiaj przez mutanty popromienne, a także bezwzględne gangi.
Powstały świeże państwa, nowe technologie, lecz też świeże zagrożenia i niebezpieczeństwa. Chaos po zagładzie sprzyjał anarchii i zasadzie "prawa pięści". Do dziś nie udało się wyeliminować wszystkich objawów samowolki, jednak w obfitej mierze udało się je odizolować w otoczonych wielkimi murami ruinach starych miast, zwanych "Azylami".
W zamknięciu trzymano najbezwzględniejszych, najbrutalniejszych i, co ważne, niereformowalnych recydywistów. Utrzymania porządku tam nie podjął się nikt o zdrowych zmysłach, więc zadanie to powierzono robotom bojowym, które rygor utrzymywały "żelazną ręką"' można aby rzec.
Pomysł był kosztowny, ale, jak się okazało, skuteczny. Do czasu... Pewnego przepięknego wieczora, kiedy promienie zachodzącego za mury słońca zalewały pobliskie wzgórza krwawoczerwoną łuną, w centrali odebrano strzępki wiadomości z jednego z Azylów Nowej Kolonii Angielskiej: – Centrala!
Tu Azyl w sektorze 07!!! Zgłoście się!!! Maszyny zwariowały! Straciliśmy nad nimi kontrolę!!! Zabiły wszystkich więźniów! Idą po nas! POMOCY!!! – rozległ się huk wystrzałów i krzyki, po chwili zastąpione szumem zakłóceń.
Potem radio ucichło. Kilka godzin później, John Dante, najlepiej wyszkolony członek luksusowej grupy łowców, siedział opancerzony i uzbrojony po zęby w śmigłowcu zmierzającym w stronę Azylu 07. "Za żelazną bramą: bunt sprzętów" to fabularna gra książkowa osadzona w świecie postapokaliptycznego science-fiction.
Wcielisz się w niej w Johna Dantego, największego twardziela, jaki służył w luksusowym oddziale łowców, utworzonym na potrzeby eliminacji mutantów popromiennych nękających zwykłych ludzi. Tym razem John Dante jednak stawi czoła nowemu zagrożeniu: zbuntowanym maszynom.
Jak przebiegnie ta misja? Przekrocz próg żelaznej bramy i przekonaj się na własną rękę. W książce wynajdziesz niemało smaczków, odwołań, a czasem nawet wiernych cytatów, nawiązujących do uznanych poprzez wielu dzieł kultury popularnej: filmów, gier i innych mediów.
To swojego typu hołd dla nich, próba docenienia i kultywowania ich wśród Czytelników. Wierzę,odnajdziesz wśród nich nawiązanie do swoich ulubionych tworów kultury popularnej. Edycja industrialna: Edycja industrialna oddaje do Twojej dyspozycji mechanikę, zaprojektowaną w taki sposób, by każde starcie było emocjonującym przeżyciem.
Dzięki niej będziesz zarządzać swoimi zasobami, obmyślać taktykę, decydować z jakiej broni skorzystasz czy ile amunicji zużyjesz. Wszystkie te czynniki będą miały wpływ na przebieg starcia, przez co każde z nich będzie oryginalne i nieszablonowe.
ponadto wszystkiego rodzaju wydarzenia, zależne będą od predyspozycji bohatera, rozstrzygane będą w sposób płynny i wiarygodny. UWAGA: Ze względu na wulgarny język i sugestywne opisy przemocy, książka asygnowana jest dla pełnoletnich Czytelników.
Z uwagi na specyfikę książki, zaleca się czytanie na ekranie komputera albo w formie fizycznego wydruku.