Tytuł Wyzwoleni i zagubieni w sieci Podtytuł Sztuka i wychowanie w kulturze konwergencji Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-7969-830-1 Rok wydania 2015 Wydanie 1 liczba stron 358 Format pdf Spis treści Wstęp – Mirosława Zalewska-Pawlak 8
I. Sztuka w kulturze konwergencji – implikacje pedagogiczne 12
Grzegorz Sztabiński, Kultura konwergencji a tożsamość dzieła sztuki 14
Piotr Soszyński, Media a sztuka muzyczna 34
Barbara Kwiatkowska-Tybulewicz, La Biennale di Venezia – „doświadczenie Biennale" w kulturze konwergencji 44
Alicja Leśniak, Użytkownicy, odbiorcy, twórcy i producenci mediów – uczestnikami konwergencji 56
Mariusz Samoraj, Kształtowanie tożsamości kulturowej związanej z małą ojczyzną w kulturze konwergencji 68
Magdalena Sasin, Facebook jako nowa przestrzeń edukacji estetycznej na przykładzie fanpage’y instytucji kultury 82
Justyna Żak, Kultura konwergencji w przestrzeni muzealnej na przykładzie wybranych berlińskich muzeów 98
Aleksandra Sieczych-Kukawska, Teatr współczesny w kulturze konwergencji 112
Agnieszka Dominika Rutkowska, Taniec w kulturze konwergencji 122
Anna Majewska-Owczarek, Głos „lubiany" a głos naturalny. Młodzi ludzie wobec medialnych wzorców wokalnych 136
Arkadiusz Kaźmierczak, Olimpizm, kultura i sztuka w wymiarze społeczno-kulturowym 148
II. Świeże i stare media w edukacji estetycznej 158
Mirosława Zalewska-Pawlak, Być ze sztuką w kulturze konwergencji 160
Anna Pikała, Udział mediów w procesie edukacji estetycznej dzieci i młodzieży – znaczenie i uwarunkowania 172
Tamara Sass, Wychowanie do kultury poprzez multimedialność i intertekstualność działań edukacyjnych w obszarze sztuki 188
Elżbieta Szubertowska, Media w kulturze i edukacji muzycznej – refleksje doświadczonego pedagoga 204
Justyna Hanna Budzik, Młody widz jako archeolog mediów: stare i nowe media w filmowej wersji baśni o Śnieżce Tarsema Singha 216
Elżbieta Kukuła, Aleksandra Piskorska, Uczeń jako odbiorca i konsument kultury konwergencji a zmiany we współczesnej szkole 232
Barbara Sarti, Kultura konwergencji we współczesnej szkole aktywności twórczej 246
Ewa Tomaszewska, Teatr dla dzieci i młodzieży w płynnej postępowości 256
Małgorzata Wiktorko, Edukacja muzealna w Muzeum Sztuki w Łodzi w kulturze konwergencji 272
Martyna Justyńska, Miejsce reklamy we współczesnej edukacji 282
Adrian Ziółkowski, Wartość gier komputerowych w procesie edukacji kulturalnej 298
III. Świeże i stare media we wczesnej edukacji estetycznej 312
Urszula Szuścik, Kompetencje estetyczne i kulturowe dziecka w kontekście konwergencji 314
Anna Boguszewska, O zmianach w formie ilustrowanej książki dla dzieci w Polsce 326
Jarosław Pawlicki, Animacja poklatkowa jako metoda pracy w edukacji wczesnoszkolnej 342
Autorzy 356
I. Sztuka w kulturze konwergencji – implikacje pedagogiczne 12
Grzegorz Sztabiński, Kultura konwergencji a tożsamość dzieła sztuki 14
Piotr Soszyński, Media a sztuka muzyczna 34
Barbara Kwiatkowska-Tybulewicz, La Biennale di Venezia – „doświadczenie Biennale" w kulturze konwergencji 44
Alicja Leśniak, Użytkownicy, odbiorcy, twórcy i producenci mediów – uczestnikami konwergencji 56
Mariusz Samoraj, Kształtowanie tożsamości kulturowej związanej z małą ojczyzną w kulturze konwergencji 68
Magdalena Sasin, Facebook jako nowa przestrzeń edukacji estetycznej na przykładzie fanpage’y instytucji kultury 82
Justyna Żak, Kultura konwergencji w przestrzeni muzealnej na przykładzie wybranych berlińskich muzeów 98
Aleksandra Sieczych-Kukawska, Teatr współczesny w kulturze konwergencji 112
Agnieszka Dominika Rutkowska, Taniec w kulturze konwergencji 122
Anna Majewska-Owczarek, Głos „lubiany" a głos naturalny. Młodzi ludzie wobec medialnych wzorców wokalnych 136
Arkadiusz Kaźmierczak, Olimpizm, kultura i sztuka w wymiarze społeczno-kulturowym 148
II. Świeże i stare media w edukacji estetycznej 158
Mirosława Zalewska-Pawlak, Być ze sztuką w kulturze konwergencji 160
Anna Pikała, Udział mediów w procesie edukacji estetycznej dzieci i młodzieży – znaczenie i uwarunkowania 172
Tamara Sass, Wychowanie do kultury poprzez multimedialność i intertekstualność działań edukacyjnych w obszarze sztuki 188
Elżbieta Szubertowska, Media w kulturze i edukacji muzycznej – refleksje doświadczonego pedagoga 204
Justyna Hanna Budzik, Młody widz jako archeolog mediów: stare i nowe media w filmowej wersji baśni o Śnieżce Tarsema Singha 216
Elżbieta Kukuła, Aleksandra Piskorska, Uczeń jako odbiorca i konsument kultury konwergencji a zmiany we współczesnej szkole 232
Barbara Sarti, Kultura konwergencji we współczesnej szkole aktywności twórczej 246
Ewa Tomaszewska, Teatr dla dzieci i młodzieży w płynnej postępowości 256
Małgorzata Wiktorko, Edukacja muzealna w Muzeum Sztuki w Łodzi w kulturze konwergencji 272
Martyna Justyńska, Miejsce reklamy we współczesnej edukacji 282
Adrian Ziółkowski, Wartość gier komputerowych w procesie edukacji kulturalnej 298
III. Świeże i stare media we wczesnej edukacji estetycznej 312
Urszula Szuścik, Kompetencje estetyczne i kulturowe dziecka w kontekście konwergencji 314
Anna Boguszewska, O zmianach w formie ilustrowanej książki dla dzieci w Polsce 326
Jarosław Pawlicki, Animacja poklatkowa jako metoda pracy w edukacji wczesnoszkolnej 342
Autorzy 356