Barbara Kaśnikowska - menedżerka, trenerka NLP, coach Książka jest wyważonym zestawem teorii i praktyki. Znajdujemy w niej dawkę prosto i przejrzyście przekazanej wiedzy teoretycznej oraz opisy przypadków, które pozwalają z łatwością umiejscowić teorię w rzeczywistości. Lecz największą wartością tej książki są pytania w niej zawarte. Coś, co autorka nazwała „chwilą refleksji", stanowi o wyjątkowości tej pozycji na ogromnym rynku książek dla menedżerów. Autorka, doświadczony menedżer i coach, stawia nam głębokie coachingowe pytania, prowokując przemyślenia i dochodzenie do zaskakujących czasami wniosków. Pracując z tą książką (bo ona nie jest po prostu „do przeczytania", to materiał „do przerobienia") czułam się jak podczas ekskluzywnej sesji coachingowej. Jacek Santorski - dyrektor programowy Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej i Instytutu Psychologii BiznesuValues Polecam ten prosty, prawidłowo porządkujący progresywną wiedzę o przywództwie podręcznik – i bogate źródło inspiracji – wszystkim menedżerom, którzy już wiedzą, iż w dzisiejszych trudnych czasach świat biznesu wymaga, by stawali się fachowymi liderami i nie ma od tego odwrotu.
Tytuł Jak z menedżera stać się przywódcą? Poradnik dla menedżerów i coachów Autor Wioletta Małota Język polski Wydawnictwo Difin ISBN 978-83-7930-516-2 Rok wydania 2012 ilość stron 133 Format pdf Spis treści
Rekomendacje
Od autorki
Wprowadzenie
1. Profil przywódcy
1.1. Menedżer a przywódca
1.2. Z jakiego poziomu jesteś przywódcą? 3 stopnie przywództwa
1.3. Na jakim poziomie rozwoju jest twoja organizacja? 3 poziomy rozwoju
1.4. Na co poświęcasz typowo czas? Od zarządzania do przewodzenia
1.5. Kultura organizacyjna a przywództwo. 4 metafory organizacji i role przywództwa w każdej z nich
Podsumowanie rozdziału
2. Rozmiary przywództwa
2.1. Nowy paradygmat przywódcy. Przywódca transformacyjny
2.2. Czym się zajmujesz jako przywódca? Model przywództwa 3 obszarów
2.3. Co decyduje o sukcesie przywódcy? Model 4 krytycznych czynników przywództwa
2.4. Mądrość przywódcy w czasach uogólnionej niepewności. Model 5 kompetencji globalnego przywódcy
2.5. Jak wspierać rozwój przywództwa w organizacji? Przywództwo dystrybucyjne
Podsumowanie rozdziału
3. Od menedżera do przywódcy – kompetencje przywódcze
3.1. Kim jest menedżer, a kim przywódca? Model zmian w 7 obszarach
3.2. Dziewięć funkcji pełnionych przez przywódcę strategicznego
Ćwiczenie do odgrywanych 9 ról przywódcy
Nawigator
Ćwiczenie – Jakie widzisz złożoności?
Ćwiczenie – Kreatywne myślenie
Ćwiczenie – Myślenie nowoczesne
Ćwiczenie – Tworzenie możliwości
Ćwiczenie – Jakim jesteś nawigatorem zespołu?
Strateg
Ćwiczenie – Oceń swoje umiejętności jako strateg
Przedsiębiorca
Ćwiczenie – Doskonal umiejętności przedsiębiorcy
Integrator zasobów
Ćwiczenie – Łączenie wody z ogniem
Sponsor rozwoju talentów
Ćwiczenie – Ty sponsorem rozwoju talentów
Motywator
Ćwiczenie – Motywowanie innych i siebie
Globalista
Ćwiczenie – Ty globalnym przywódcą
Inicjator zmian
Ćwiczenie – Ty inicjatorem zmian
Strażnik interesów interesariuszy
Ćwiczenie – Ty strażnikiem interesów interesariuszy
Ćwiczenia podsumowujące
Ćwiczenie – Dziewięć funkcji przywódcy strategicznego, które ty sprawujesz
Ćwiczenie – W jakich rolach twoi współpracownicy są najlepsi?
Ćwiczenie – Twoje wartości
Ćwiczenie – realizowane wartości organizacyjne
Rozwiązania do ćwiczeń
Nawigator
Ćwiczenie – Jakie widzisz złożoności?
Ćwiczenie – Kreatywne myślenie
Ćwiczenie – Myślenie innowacyjne
Ćwiczenie – Tworzenie możliwości
Przedsiębiorca
Ćwiczenie – Doskonal umiejętności przedsiębiorcy
3.3. Przekonania i wartości przywódcy globalnego. Model 4 P
3.4. Model osiągania wspaniałości przywódcy. Aspiruj, planuj, motywuj, działaj i celebruj osiągnięcia
4. Twoje DNA przywódcy
4.1. Twoje credo przywódcy
5. Przywództwo czynnikiem sukcesu organizacji
5.1. Wpływ energii przywódcy na poziom energii organizacji
5.2. Wpływ przywództwa na sukces biznesowy
5.3. Wpływ menedżera na szczęście pracowników w miejscu pracy
5.4. Wpływ menedżera na retencję pracowników
5.5. Refleksje końcowe
O autorce