Przedmiotem książki są problemy związane z handlem detalicznym żywnością ekologiczną. W szczególności zostały omówione podstawowe kanały detalicznej dystrybucji ekoproduktów, czynniki warunkujące udoskonalenie przystępności i wzrost asortymentu żywności ekologicznej,
Wstęp
Rozdział 1. Znaczenie rolnictwa ekologicznego
1.1. Istota i korzyści rolnictwa organicznego
1.3. Rolnictwo organiczne jako komponent polityki rolnej
1.4. Aktualny stan rolnictwa ekologicznego na świecie
1.5. Rynek żywności ekologicznej
Rozdział 2. Uwarunkowania rolnictwa naturalnego w Polsce
2.1. Przesłanki przyrodnicze, ekonomiczne i społeczne rozwoju rolnictwa organicznego
2.2. Regulacje prawne organicznych metod produkcji
2.3. Instrumenty wsparcia gospodarstw ekologicznych
2.4. Zmiany ilościowe w rolnictwie organicznym
Rozdział 3. Handel detaliczny żywnością naturalną
3.1. Oryginalne właściwości dystrybucji i handlu żywnością ekologiczną
3.2. Organizacja sprzedaży żywności naturalnej w placówkach handlowych
3.3. Poziom i zróżnicowanie oferty asortymentowej
3.4. Związki handlu detalicznego ekożywnością z dostawcami
3.5. Wybrane instrumenty marketingu
3.6. Polityka cenowa
3.7. Perspektywy rozwoju handlu detalicznego i rynku żywności naturalnej
Zakończenie
Literatura