Monografia „Etyka sfery publicznej" jest pierwszym w Polsce przedsięwzięciem naukowym i wydawniczym odnoszącym się do trzech płaszczyzn etyki sfery publicznej: normatywnej (aksjologicznej), instytucjonalno-prawnej i relacjonalno-użytecznej.
Jej głównym walorem jest wyodrębnionie w kontekście podmiotowym (zawody, funkcje, misje) i przedmiotowym (sektory i relacje w sferze publicznej) konstrukcji i determinacji etyki w sferze publicznej i jej determinantów.
Celem opracowania było zbadanie, na jakich wartościach etycznych bazują podmioty sfery publicznej i jaki mają wpływ na ich kształtowanie. Autorom udało się przeanalizować postawy etyczne osób zatrudnionych w sferze publicznej – takich jak: urzędnicy i pracownicy administracji publicznej (rządowej i samorządowej), politycy (w tym posłowie), dziennikarze, przedstawiciele świata biznesu (na przykładzie pracowników banku), wolontariusze skupieni w trzecim sektorze, funkcjonariusze służb państwowych – i przeanalizować relacje etyczne pomiędzy sektorami. Zamierzeniem zespołu badawczego było opisanie postaw etycznych, które powinny dominować w sferze etycznej, w tym wyjątkowo bezstronności, profesjonalizmu, odpowiedzialności i patriotyzmu i wskazanie na zagrożenie, jakie niesie za sobą mobbing.
ISBN: 9788380171565
Kod paskowy: 9788380171565
Redakcja: Itrich-Drabarek Jolanta
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 32044
Miejscowość: Warszawa
liczba stron: 302
Oprawa: Kartonowa Foliowana
PKWiU: 58.11.19.0
Format: 17.0x24.0cm
Głębokość (mm): 14
Waga: 0.502
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
Jej głównym walorem jest wyodrębnionie w kontekście podmiotowym (zawody, funkcje, misje) i przedmiotowym (sektory i relacje w sferze publicznej) konstrukcji i determinacji etyki w sferze publicznej i jej determinantów.
Celem opracowania było zbadanie, na jakich wartościach etycznych bazują podmioty sfery publicznej i jaki mają wpływ na ich kształtowanie. Autorom udało się przeanalizować postawy etyczne osób zatrudnionych w sferze publicznej – takich jak: urzędnicy i pracownicy administracji publicznej (rządowej i samorządowej), politycy (w tym posłowie), dziennikarze, przedstawiciele świata biznesu (na przykładzie pracowników banku), wolontariusze skupieni w trzecim sektorze, funkcjonariusze służb państwowych – i przeanalizować relacje etyczne pomiędzy sektorami. Zamierzeniem zespołu badawczego było opisanie postaw etycznych, które powinny dominować w sferze etycznej, w tym wyjątkowo bezstronności, profesjonalizmu, odpowiedzialności i patriotyzmu i wskazanie na zagrożenie, jakie niesie za sobą mobbing.
ISBN: 9788380171565
Kod paskowy: 9788380171565
Redakcja: Itrich-Drabarek Jolanta
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 32044
Miejscowość: Warszawa
liczba stron: 302
Oprawa: Kartonowa Foliowana
PKWiU: 58.11.19.0
Format: 17.0x24.0cm
Głębokość (mm): 14
Waga: 0.502
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka