Metoda zautomatyzowanego rachowania oparta na układzie liczb na palcach powstała w wyniku obserwacji i doświadczeń pedagogicznych skategoryzowanych w ciągu wieloletniej pracy dydaktycznej z uczniami poprzez autorkę tej książki.
Adresowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym (kl. I–III), a także do uczniów mających oryginalne trudności w uczeniu się matematyki. Głównym celem, jaki postawiła sobie autorka, było opracowanie takiej metody, która nie tylko minimalizuje trudności wynikające z programu nauczania, ale także rozbudza zainteresowanie, a także chęć do uczenia się matematyki przez wszystkie dzieci, mimo że nie jest to przedmiot ogólnie renomowany poprzez uczniów.
Cel został osiągnięty. Metoda raduje się obszernym zainteresowaniem i podziwm ze strony nauczycieli, a także rodziców. Za całokształt pracy pedagogicznej oraz działalność twórczą autorka książki była doceniana i wielokrotnie wyróżniana.
Szczególnym wyróżnieniem było wręczenie jej Medalu Komisji Edukacji Narodowej.