Impuls O doświadczaniu szkoły
Impuls O doświadczaniu szkoły
Impuls O doświadczaniu szkoły
Audiobooki Impuls

Impuls O doświadczaniu szkoły

34,20 zł

Wyjątkowa okazja dla Ciebie!

Najkorzystniejszą ofertę ma TaniaKsiazka.pl w cenie 34,20 zł

Przejrzeliśmy całą bazę e-sklepów w bazie danych Docero aby odszukać najkorzystniejszą ofertę dla Ciebie. Impuls O doświadczaniu szkoły Impuls z kategorii audiobooki kupisz w cenie 34,20 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Cena 34,20 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • Impuls
  • 9788380957503
  • Wiesława Martyniuk
  • Impuls

Opis Impuls O doświadczaniu szkoły

potrzebne są w pedagogice rozprawy o szkole, w których ma miejsce odczytanie codziennego bytowania w niej uczniów z ich perspektywy. Takich publikacji wciąż jest mało w literaturze pedagogicznej, gdyż tego typu badanie i jego eksplikacja wymagają antyscjentystycznego języka i bezzałożeniowego podejścia.

W tym przypadku wchodzimy w świat szkolnych doznań dzięki temu, iż Autorka książki przywraca sens pytań o to, dla kogo, czyja i po co jest szkoła. Czy nie jest to kwestia, którą dzielą się dzieci w relacjach ze swoimi najbliższymi – rodzicami, rówieśnikami, a zdarza się, iż i nauczycielami? Czy nie spotykamy się z pytaniem: „po co ja muszę iść do szkoły?" zamiast: „dlaczego nie mogę teraz iść do szkoły?".

Warto skorzystać z tej inspiracji, by kontynuować badania szkolnej codzienności, która zmienia się bardziej, aniżeli to nam się wydaje, lecz też nie zmienia polityki oświatowej, bo władzom jest ona całkowicie obojętna.

Z recenzji prof. Dr. Hab. Bogusława Śliwerskiego Opis książki Spis treści Recenzja Fragment Komentarze Poleć książkę Powiadom mnie Niniejsze opracowanie, poświęcone najogólniej rzecz ujmując codziennemu życiu ucznia w szkole, lokować można w nurcie badań, które Mary Jane Kehily (2008, s.

26) określa jako „wnoszące niemało w rozumienie dzieciństwa z perspektywy samych dzieci". Z tego powodu dominują w nim dziecięcy głos i dziecięca optyka. Ukazywanie punktu widzenia uczniów odnośnie do kwestii związanych z tym, jak oni sami doświadczają swego codziennego bycia w szkole, wysuwa się tu na plan pierwszy, a katalog znaczeń, jakie uczniowie przypisują szkolnej codzienności, staje się wiodącym efektem poszukiwań badawczych.

Niniejsza książka składa się z pięciu rozdziałów, z których pierwsze dwa nakreślają teoretyczne tło zrealizowanych przeze mnie badań. Posiadając na celu ukazanie kontekstu badanego zjawiska, w pierwszym rozdziale nie tylko przybliżono istotę kluczowych kategorii pojęciowych, a mianowicie terminów „doświadczanie", „doświadczenie", a także „szkolna codzienność", lecz także przez próbę rekonstrukcji obrazu szkoły wygenerowaną z migawek jej codziennego życia, których źródłem stały się publikowane w literaturze pedagogicznej wyniki badań na ten temat, uzasadniono potrzebę podjętego wysiłku badawczego.

Punktem wyjścia rozważań podjętych w rozdziale drugim jest prezentacja kilku perspektyw teoretycznych, które eksponują różne spojrzenia na szkołę, umożliwiając odmienny sposób interpretacji życia toczącego się w jej murach.

Wśród wiodących inspiracji teoretycznych, które omawiam, znalazły się: koncepcja Jerzego Trzebińskiego (1994), ujmująca szkołę jako swoiste laboratorium życia społecznego; perspektywa teoretyczna­ Petera McLarena (1994), posługująca się kategorią rytuału i zrytualizowanych form działania w szkole; teoria dramaturgiczna Ervinga Goffmana (2000), zakładająca, iż wszystko, co dzieje się na co dzień w szkole, można opisać przy pomocy analogii do teatru; teoria reprodukcji społecznej Pierre’a Bourdieugo (1990), wyróżniająca wagę posiadanego poprzez uczniów kapitału kulturowego w powszednich rozgrywkach z innymi, a także teoria dystansów osobniczych amerykańskiego antropologa Edwarda T.

Halla (1997), która wraz z koncepcją Aleksandra Nalaskowskiego (2002) wykorzystuje kategorię przestrzeni w refleksji nad edukacją. Trzy kolejne rozdziały pracy − empiryczne − nawiązują do założeń metodologii badań jakościowych i fenomenografii jako strategii progresywnania badawczego, którą zaprezentowano w rozdziale trzecim.

Przybliża on cel i przedmiot badań oraz ważne dla mnie pytania badawcze, a także opisuje procedurę pozyskiwania materiału badawczego, złożoną z dwóch etapów. Pierwszy z nich polegał na zgromadzeniu pisemnych wypowiedzi uczniów, aby następnie przejść do etapu drugiego, który polegał na przeprowadzeniu pogłębionych wywiadów grupowych z ochotnikami, co pozwoliło na pozyskanie materiału wyjściowego do analizy fenomenograficznej.

Podsumo­waniem rozdziału jest omówienie poszczególnych etapów analizy skategoryzowanego materiału badawczego. Rozdział czwarty poświęcono zaprezentowaniu wyłonionych w toku badań kategorii opisu, które odzwierciedlają uczniowskie widzenie szkolnego świata i rozumienie szkolnej codzienności, będącej ich udziałem.

Ponad trzydzieści koncepcji znaczeń, które wyłoniły się w toku badań, utworzyły mapę pokazującą różne sposoby doświadczania szkolnej codzienności poprzez uczniów, z których każdy szczegółowo opisano i zilustrowano ich wypowiedziami.

Rozdział piąty całkowicie wypełnia interpretacja wyników badań, którą poprzedziło ponowne odczytanie znaczeń wchodzących w zakres badanych wypowiedzi, po to żeby uchwycić najmocniej charakterystyczne tendencje zaznaczające się w myśleniu uczniów.

Przyjęła ona charakter interpretacji krytycznej, umożliwiającej skonstruowanie teoretycznych ram dla trendów ujawnionych w uczniowskiej refleksji nad codziennością w szkole. Pracę finalizują refleksje końcowe, które jednak nie mają charakteru zamkniętego.

Sygnalizują one raczej możliwość poszukiwania nowych znaczeń bądź odkrywania czy konstruowania odmiennych od nakreślonych w tym opracowaniu perspektyw interpretacyjnych.

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Impuls O doświadczaniu szkoły
Kategoria Audiobooki
Marka Impuls
ISBN 9788380957503
Autor Wiesława Martyniuk
Wydawnictwo Impuls
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 34,20 zł
Najwyższa cena 34,20 zł
W bazie od 11.10.2020
Data aktualizacji 22.12.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcjonalność monitorowania historii zmian cen pozwoli Ci podejmować.

Obecnie nie posiadamy archiwalnych danych cenowych dla produktu Impuls O doświadczaniu szkoły. Przepraszamy za wszelkie niedogodności.

Recenzje / opinie

Podziel się swoją opinią o produkcie! Twoje doświadczenie może pomóc innym użytkownikom.

Obecnie nie ma opinii dotyczących Impuls O doświadczaniu szkoły. Pomóż innym klientom i podziel się swoją opinią.

Znalezione oferty w bazie

Ceny propozycji dla Impuls O doświadczaniu szkoły Impuls, które zostały przedstawione poniżej, nie zawierają ewentualnych kosztów przesyłki. Przed określeniem, gdzie zrealizujesz zakup, zorientuj się w ocenie sklepu i dodaj do tego ewentualny koszt dostawy. Katalog propozycji cenowych jest regularnie odświeżana, co kilka minut.

  • Impuls O doświadczaniu szkoły (w sklepie TaniaKsiazka.pl)

    Impuls O doświadczaniu szkoły Sklep on-line
    ★★★★★
    34,20 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Impuls

Produkty powiązane

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...