Publikacja ta jest cenna głównie ze względu na wielowątkowe pole zainteresowań Autorki, a także z powodu znacznej reprezentacji jej wiedzy. Ważne jest ponadto to, żeby wątki przewijające się w prezentowanej pracy ciągle przebijały się do elementarnej, nawet podstawowej świadomości teoretycznej i poręcznej i były obecne w myśleniu akademickim i nie tylko.
Znaczenie ma perspektywa poznania współczesnego świata z punktu widzenia tych, którzy czują materię, posiedli bowiem umiejętność oswajania nieprzerwanych i coraz szybciej następujących zmian w globalizującym się społeczeństwie.
W tę perspektywę wpisuje się ważny problem uczenia się na błędach jako naturalnej strategii użytkowanej w codziennych sytuacjach, przy czym Autorka pracy ujmuje błąd uczniowski jako punkt wyjścia organizowanego działania pedagogicznego, które wychodząc właśnie od niego, zezwala na dzieciom zbudowanie nowego sposobu rozumienia zjawisk, problemów i konstruowania strategii myślowych i działaniowych.
Z recenzji prof. Dr hab. Ewy Ogrodzkiej-Mazur