Tytuł Szkoła wyższa w toku zmian Podtytuł Debata wokół ustawy z dnia 18 marca 2011 roku Autorzy Janina Kostkiewicz, Agnieszka Domagała-Kręcioch, Mirosław J. Szymański Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7587-895-0 Rok wydania 2011 Kraków Wydanie 1 ilość stron 236 Format pdf Spis treści Wstęp............................................................................................................ 7
Nowa ustawa z dnia 18 marca 2011 roku
w odbiorze środowiska akademickiego
Teresa Hejnicka-Bezwińska
Próba odczytania strategii cyklu zmian w szkolnictwie wyższym
(przeprowadzonych w ostatnim dwudziestoleciu)...................................... 11
Michel Henri Kowalewicz, Dawid Wieczorek
„Sapere aude!" albo „Pójdź, dziecię! ja cię uczyć każę!"
Szanse, ograniczenia i straty generalnych porządków
metodologiczno-ustawodawczych nauki polskiej
i kształcenia wyższego w Polsce na tle ogólnoeuropejskiej
kampanii racjonalizacji sektora wiedzy...................................................... 21
Edward Malec
Jak nie należy reformować szkolnictwa wyższego –
krytyczny rozbiór ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym,
ustawy o poziomach naukowych i tytule naukowym
, a także o poziomach i tytule w zakresie sztuki, a także o zmianie
niektórych innych ustaw AD 2011............................................................. 51
Wojciech Mitkowski
Awans naukowy w świetle zmian ustawowych........................................... 61
Eugenia Potulicka
Studia pedagogiczne w neoliberalnym programie edukacji......................... 73
Agnieszka Dziedziczak-Foltyn
Plusy i minusy reformy szkolnictwa wyższego w Polsce – próba analizy debaty publicznej................................................................ 95
Aleksandra Berkowicz
Kilka uwag na temat oporu wobec zmian
w publicznych szkołach wyższych............................................................ 119
Iwona Ocetkiewicz
Kształtowanie kompetencji studentów na tle
europejskich/krajowych ram kwalifi kacji (E/KRK)
dla szkolnictwa wyższego w kontekście programu Erasmus....................... 131
Ewa Pająk-Ważna
pomiędzy słowami – o kształceniu kompetencji
(między)kulturowych nauczycieli............................................................. 139
Zofia Godzwon
Kryteria oceny uczelni i osiągnięć nauczycieli akademickich...................... 153
Monika Maciejewska
Studia doktoranckie i ich absolwenci a rynek pracy – perspektywy zmiany............................................................................... 197
Jacek Lewicki
Studia doktoranckie, doktoranci a reforma szkolnictwa wyższego............. 215
Justina Gilevskaja
Sprawozdanie z Czwartego Kongresu Polskich Społeczności Studenckich
w obszernej Brytanii, Cambridge, 18–20 marca 2011 roku......................... 225
informacje o Autorach.................................................................................. 235
Nowa ustawa z dnia 18 marca 2011 roku
w odbiorze środowiska akademickiego
Teresa Hejnicka-Bezwińska
Próba odczytania strategii cyklu zmian w szkolnictwie wyższym
(przeprowadzonych w ostatnim dwudziestoleciu)...................................... 11
Michel Henri Kowalewicz, Dawid Wieczorek
„Sapere aude!" albo „Pójdź, dziecię! ja cię uczyć każę!"
Szanse, ograniczenia i straty generalnych porządków
metodologiczno-ustawodawczych nauki polskiej
i kształcenia wyższego w Polsce na tle ogólnoeuropejskiej
kampanii racjonalizacji sektora wiedzy...................................................... 21
Edward Malec
Jak nie należy reformować szkolnictwa wyższego –
krytyczny rozbiór ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym,
ustawy o poziomach naukowych i tytule naukowym
, a także o poziomach i tytule w zakresie sztuki, a także o zmianie
niektórych innych ustaw AD 2011............................................................. 51
Wojciech Mitkowski
Awans naukowy w świetle zmian ustawowych........................................... 61
Eugenia Potulicka
Studia pedagogiczne w neoliberalnym programie edukacji......................... 73
Agnieszka Dziedziczak-Foltyn
Plusy i minusy reformy szkolnictwa wyższego w Polsce – próba analizy debaty publicznej................................................................ 95
Aleksandra Berkowicz
Kilka uwag na temat oporu wobec zmian
w publicznych szkołach wyższych............................................................ 119
Iwona Ocetkiewicz
Kształtowanie kompetencji studentów na tle
europejskich/krajowych ram kwalifi kacji (E/KRK)
dla szkolnictwa wyższego w kontekście programu Erasmus....................... 131
Ewa Pająk-Ważna
pomiędzy słowami – o kształceniu kompetencji
(między)kulturowych nauczycieli............................................................. 139
Zofia Godzwon
Kryteria oceny uczelni i osiągnięć nauczycieli akademickich...................... 153
Monika Maciejewska
Studia doktoranckie i ich absolwenci a rynek pracy – perspektywy zmiany............................................................................... 197
Jacek Lewicki
Studia doktoranckie, doktoranci a reforma szkolnictwa wyższego............. 215
Justina Gilevskaja
Sprawozdanie z Czwartego Kongresu Polskich Społeczności Studenckich
w obszernej Brytanii, Cambridge, 18–20 marca 2011 roku......................... 225
informacje o Autorach.................................................................................. 235