Polecamy kolejną nieszablonową monografię akademicką w ramach linii autorskich monografii i podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. Teorie kształcenia w świecie cyfrowym Ze względu na rosnące znaczenie teorii poznania dla procesu kształcenia w niniejszej monografii zaprezentowane zostały kompletne koncepcje, które w widoczny sposób wpływają na współczesną dydaktykę.
Autorzy zdecydowali się także dokonać wyboru humanistycznych teorii kształcenia pod kątem ich znaczenia dla kształtowania nowych poglądów na dydaktykę. Starali się też podkreślać ich znaczenie dla kształcenia.
W kilku przypadkach zwrócili uwagę na rodzące się koncepcje i typowe właściwości świadczące o ich oryginalności lub tylko sprawiające takie pozory. Do dyskursu nad teoriami kształcenia wdrożyli także dwa zagadnienia, które zdaniem Autorów Doroty i Bronisława Siemienieckich będą miały wpływ na dynamikę zmian w edukacji w najbliższej dekadzie.
Jednym z nich jest nauczanie on-line, a drugim świeże media. W pierwszym przypadku stanowisko opieramy na wyraźnie rysującej się tendencji do rozwijania przeróżnych form e-learningu. W drugim bazujemy na wszechobecności mediów w życiu człowieka, które stają się równoprawnym graczem w procesie komunikowania się ludzi.
W rozważaniach Autorów starali się uwzględnić dorobek polskich dydaktyków, którzy nie tylko dorównywali kroku swym kolegom w innych krajach,nieraz wytyczali oryginalne kierunki rozważań teoretycznych i poręcznych w kształceniu.
Swoją książką chcieli przypomnieć ich wkład naukowy do nauk o edukacji i w ten sposób złożyć hołd ich nadzwyczajnym osiągnięciom.