Przedstawiony w oddawanej w ręce czytelnika książce zbiór analiz porównawczych współczesnych tendencji, problemów, wyzwań w opiece i wychowaniu bez wątpienia, co trzeba podkreślić, nie wyczerpuje podjętych zagadnień.
Ich rozwinięcie stanowić może kolejne naukowe wyzwanie. Niemniej autorka ma nadzieję, iż w opracowanym kształcie niniejsza publikacja stanie się inspiracją do dalszych własnych poszukiwań i rozważań na płaszczyźnie poznawczej, a może także metodycznej lub funkcjonalnej...
[...] Inspiracją do napisania tej książki były wieloletnie badania i doświadczenia w obrębie teoretycznych i metodycznych podstaw działalności opiekuńczo-wychowawczej oraz doświadczenia funkcjonalne o rozmaitym charakterze.
Należą do nich przeważnie: kształcenie i dokształcanie pedagogów, a także pracowników socjalnych, skonstruowanie i wykonywanie autorskiego programu kształcenia studiów magisterskich II stopnia, a także jego ciągła realizacja od 2003 roku do dnia dzisiejszego....
[...] Książka składa się z 19 rozdziałów.