Aby nauczyć się prowadzenia producenta albo pozyskać świeże kompetencje zawodowe, nie trzeba kończyć specjalistycznych studiów biznesowych. Zdecydowana większość współczesnych ludzi biznesu jest oparte w swej działalności jedynie na zdrowym rozsądku, prostej arytmetyce i znajomości kilku ważnych zasad.
Josh Kaufman za główny cel postawił sobie pokazanie w jasny i zrozumiały sposób tych najważniejszych pojęć ze świata biznesu w możliwie jak najmniej czasochłonny sposób. Jego książka jednostkowy program MBA to kompleksowy i przejrzysty przegląd wszystkich ważnych tematów biznesowych – takich jak przedsiębiorczość, rozwój artykułu, marketing, sprzedaż, negocjacje, księgowość, finanse, sprawność, komunikacja, przywództwo, projektowanie systemów, analiza i zarządzanie operacyjne – a wszystko to zawarte w jednym tomie.
odszukasz w niej 271 prostych pojęć, postępowe koncepcje i potężne narzędzia, dzięki którym nauczysz się myśleć o biznesie w nowy, przydatny sposób. Wśród najważniejszych zagadnień odnajdziesz m.in.: · Pięć składników każdej marki.
Możesz zrozumieć i ulepszyć każdą firmę, dużą lub małą, koncentrując się na pięciu podstawowych kwestiach. Czy wiesz, na jakich obszarach danej organizacji trzeba się głównie skupić? · Dwanaście form wartości.
Produkty i usługi to tylko dwa z dwunastu sposobów kreowania wartości dla klientów. Jakie są pozostałe? · Cztery metody rozszerzania przychodów. Istnieją tylko cztery sposoby,producent mogła zarobić więcej pieniędzy.
Czy je znasz? Połącz lekturę tej książki ze swoim poręcznym doświadczeniem i już dziś zacznij produktywniej pracować, podejmować dobre decyzje i wykorzystywać w pełni swoje umiejętności, zdolności i dostępne okazje – bez względu na to, w jaki sposób zarabiasz (lub chciałbyś zarabiać) na życie.
Z pomocą tej książki założysz rentowną markę, uzyskasz ważny awans albo w istotny sposób poprawisz swoje życie osobiste i zawodowe. *** Większość książek mających stanowić alternatywę dla studiów MBA stara się odtwarzać program nauczania uczelni cieszących się najlepszą opinią.
w przypadku indywidualnego programu MBA jest inaczej. Moim celem jest ułatwienie czytelnikom dogłębnego zrozumienia działalności biznesowej od podstaw, bez względu na wyjściowy poziom wiedzy lub doświadczenia w tym zakresie.
(…) Dzięki zrozumieniu tych fundamentalnych zasad zyskasz komplet narzędzi zezwalających podejmować dobre decyzje. Jeżeli zainwestujesz czas i energię w opanowanie omówionych koncepcji, wejdziesz do luksusowego grona jednego procenta ludzkiej populacji, który wie: • jak działają przedsiębiorstwa; • jak założyć własną producenta; • jak udoskonalić istniejącą firmę; • jak osiągać osobiste cele przy pomocy umiejętności ze świata biznesu.
Traktuj tę książkę jak filtr. Zamiast próbować przyswajać wszystkie przystępne dane na temat świata biznesu – a jest ich naprawdę dużo – naucz się, które posiadają największe znaczenie, a potem skup się na tym, co naprawdę ważne: na produktywnym działaniu.
[fragment] *** Skarbiec przydatnych pomysłów i ergonomicznych wyjaśnień. Każdy przedsiębiorca powinien mieć swój egzemplarz". James Clear, autor książki Atomowe nawyki „Tę książkę należałoby skatalogować pod hasłem »Koniec wymówek«.
Po jej przeczytaniu przestaniesz słuchać ludzi, którzy powtarzają ci przy każdej okazji, że nie jesteś dość inteligentny, dość przenikliwy ani dość korzystnie wykształcony, żeby robić ważne rzeczy. Josh zabiera czytelników w niezwykłą podróż po najmocniejszych koncepcjach w biznesie".
Seth Godin, autor bestsellera To jest marketing! „Wykorzystałem modele myślowe opisane w indywidualnym programie MBA do stworzenia rentownej marki. Josh ekspresowo rozprawia się z wszelkimi błędnymi przekonaniami na temat przedsiębiorczości".
Evan Deaubl, prezes i dyrektor generalny marki Tic Tac Code „Arcydzieło – wprowadzenie do biznesu dla każdego, kto interesuje się tymi zagadnieniami. Niesamowity przegląd wszelkich tematów, które należy opanować.
zawiera całą niezbędną wiedzę, oczyszczoną z modnych sloganów i wodolejstwa. Jedna z najmocniej inspirujących książek, jakie czytałem w ostatnich latach". Derek Sivers, autor bestsellera Co tylko zechcesz „Bez względu na to, czy chodzi o napisanie biznesplanu, organizację pracowni pisarskiej, zaplanowanie dnia, czy przyjęcie systematycznego podejścia do identyfikowania i rozwiązywania problemów, trudno byłoby mi wyróżnić inną książkę, która miałaby tak pozytywny wpływ na moją całkowitą wydajność i zadowolenie z życia".
Daniel Joshua Rubin, dramatopisarz i autor książki 27 Essential Principles of Story *** JOSH KAUFMAN jest autorem poczytnych książek na temat biznesu, zdobywania umiejętności, psychologii stosowanej, a także przeróżnego typu wiedzy ergonomicznej, takich jak indywidualny program MBA, The First 20 Minutes i How to Fight a Hydra oraz twórcą strony PersonalMBA.com.