Jak kreować intrygujące treści? Jak przyciągać uwagę konsumentów do towaru czy współpracowników do pomysłu? Co można zrobić,kreować prawdziwe więzi z ludźmi w kulturze braku cierpliwości i wyobcowania?
Twitter pozwala na wpisy o maksymalnej długości 140 znaków. Snapchat daje maksymalnie osiem sekund. Prezentacje TED to osiemnaście minut. Wpisy na blogu Setha Godina, guru marketingu, niemal nigdy nie są dłuższe niż 200 słów.
Według magazynu „Fast Company” jedna osoba na cztery rezygnuje z przeglądania strony internetowej, jeśli jej treść ładuje się dłużej niżeli cztery sekundy. Mamy do czynienia z prawdziwą epidemią braku cierpliwości, a równocześnie cierpimy na alienację i niedobór uwagi. Na szczęście są sposoby pozwalające pokonać broniczne rozproszenie uwagi odbiorców. Wynajdziesz je w tej książce.
Sam Horn, specjalistka z zakresu komunikacji i autorka wielu bestsellerowych książek, prezentuje potężne techniki pozwalające zainteresować twoich odbiorców i skłonić ich, aby odłożyli wszystko na bok i skoncentrowali swoją uwagę na tobie i twoich słowach.
Jej ośmioetapowy proces INTRIGUE przedstawia, w jaki sposób przekształcić nudne i przeładowane treścią przekazy w spójną, przekonującą i skuteczną komunikację dwustronną. Horn na bazie konkretnych case studies omawia m.in. Nowoczesne sposoby inicjowania konwersacji w trakcie spotkań networkingowych, wyjaśnia, jak zbudować atmosferę zaciekawienia w trakcie wystąpienia na scenie czy jak skupić uwagę inwestorów przy pomocy niedługiej prezentacji. Jeżeli chcesz efektywnie dotrzeć do kogoś ze swym przekazem, musisz przygotować ciekawą treść, która ZAINTRYGUJE twojego rozmówcę.
I (Intro) Wprowadzenie. Zacznij od wstępu, który przykuwa uwagę. Spraw, żeby ludzie podnieśli brwi ze zdziwienia.
N (New) nowe. Nie wystarczy, aby była to prawda – to jeszcze musi być coś NOWEGO. Zadbaj o aktualność informacji.
T (Time-Efficient) Właściwe zastosowanie czasu. Zdobądź zaufanie dzięki efektywnemu gospodarowaniu czasem. Ogranicz długość swoich wypowiedzi.
R (Repeatable) nieskomplikowane do powtórzenia. Utwórz hasło, które zapadnie im w pamięć. Chwila przerwy i… uderzenie. Wezwanie do działania ma zawierać rytm, aliterację i rym.
I (Interact) Interakcja. Nie ograniczaj się do informowania, wchodź w interakcję. Zbuduj scenariusze, żeby ludzie mogli współuczestniczyć i współtworzyć.
G (Give) Dawanie. Słuchaj tak, jak chcesz, aby ciebie słuchano. Wyjdź ze swojej głowy. Używaj ich języka, zaspokajaj ich zapotrzebowania.
U (Useful) Przydatne. Pokaż realne korzyści. Dawaj możliwości, nie rozkazy.
E (Examples) Przykłady. Nie opowiadaj historyjek, dziel się przykładami z życia. Spraw, by odbiorcy przejęli się problemem dzięki teleskopowi empatii.
Narzędzia modelu INTRIGUE pozwolą ci wydajnie przykuć i utrzymać uwagę odbiorcy: widza, słuchacza, czytelnika.
***
Bez względu na to, czy przedstawiasz jakiś nowy artykuł, prowadzisz prezentację, promocję, czy chcesz kogoś do czegoś przekonać, Sam Horn nauczy cię, w jaki sposób zdobyć uwagę ludzi – i ją utrzymać.
Daniel H. Pink, autor książek Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację i Jak być dobrym sprzedawcą
choćby nie próbuj przygotowywać oferty, propozycji handlowej albo prezentacji bez uprzedniego przeczytania tej książki.
Kay Koplovitz, założycielka USA Networks, prezes Springboard Enterprises
W dzisiejszym świecie biznesu, w którym obserwujemy coraz mniej zaangażowania, techniki powiększania zaangażowania pracowników i klientów przez koncentrację na ich potrzebach i priorytetach w pierwszej kolejności (…) to obowiązkowe narzędzia każdego lidera.
Marshall Goldsmith, autor książki Pozytywne nastawienie, jeden z 50 największych myślicieli biznesowych świata wg magazynu „Thinkers”
starczyło dziesięć sekund oglądania tej książki, bym dał się wciągnąć przykuwającym uwagę historiom opowiadanym poprzez Sam. To najmocniej funkcjonalna, inspirująca i dająca się użyć w życiu(!) książka, jaką kiedykolwiek widziałem na temat zdobywania uwagi innych ludzi.
Derek Sivers, mówca TED (First Follower), a także założyciel firmy CD Baby
***
Sam Horn jest specjalistką-strategiem w zakresie pozycjonowania, komunikowania i kreowania marki z dwudziestoletnim stażem pracy i licznymi sukcesami we współpracy z takimi klientami, jak Intel, NASA, Boeing, KPMG czy British Airways. Była jedną z najwyżej ocenianych prelegentek na liście najszybciej rozwijających się firm 500/5000 magazynu „Inc.”. Jest także autorką książek z listy bestsellerów „New York Timesa”, m.in. TONGUE FU! Sztuka walki językiem oraz Jutro? Nie ma takiego dnia w tygodniu!
bezpłatny fragment:
UWAGA!!! artykuł CYFROWY! - Wysyłany po zakupie bezpośrednio na maila.