Scott Galloway, profesor szkoły biznesu NYU i autor bestsellerów z pierwszych miejsc listy „New York Timesa", ukazuje wnikliwą analizę tego, kto wygra, a kto może przegrać w świecie po pandemii.
Epidemia COVID-19 zmieniła sypialnie w biura i poszerzyła przepaść między bogatymi i biednymi, młodymi i osobami starszymi, noszącymi maskę i nienawidzącymi masek. Niektóre marki – takie jak sprzedawca sprzętu do ćwiczeń w domu Peloton, dostawca oprogramowania do videokonferencji Zoom czy Amazon – z dnia na dzień zostały zasypane lawiną zamówień. Nad innymi – restauracjami, biurami podróży, hotelami czy organizatorami rozrywki na żywo – wisi widmo bankructwa.
Jak jednak eksponuje bestsellerowy autor Scott Galloway, pandemia nie tyle przyczyniła się do wystąpienia pewnych zmian, ile raczej przyspieszyła rozwój trendów, które już zdążyły konkretnie się zarysować. W swej książce Post Corona kreśli więc obraz kryzysu i szans, jakie przed nami stoją. Dla niektórych firm, takich jak Facebook, Google, Apple, Spotify, Netflix, Tesla, Uber czy innych technologicznych gigantów, czas zamętu będzie okresem rozkwitu. W innych branżach, choćby w szkolnictwie i wyższej edukacji czy opiece zdrowotnej, bez kontaktu osobistego trudno będzie dostarczyć realną wartość swoim odbiorcom. Pandemia przyspieszyła też pewne przemiany, które już dokonywały się w społeczeństwie i w polityce, uwypuklając rozbieżność pomiędzy wizją silnych państw a smutną rzeczywistością naznaczoną zniżaniem się poziomu życia ich obywateli.
Łącząc swój standardowy humor i zuchwały fason z przenikliwymi spostrzeżeniami biznesowymi i sporadycznie dawką optymalnego gniewu, Galloway oferuje w równym stopniu ostrzeżenia i nadzieje.
Nikt nie spodziewa się pochwały socjalizmu od amerykańskiego przedsiębiorcy i profesora marketingu z Nowego Jorku. A jednak. Post Corona to oparte na liczbach i purytańskim rozsądku ostrzeżenie: dzisiejszy kapitalizm prowadzi nas do zguby. Przy dużym współudziale Amazona, Apple’a, Google’a i Facebooka. Piękna i dowcipnie napisana książka, która z perspektywy gospodarczej demonstruje, jaki świat wyłoni się z pandemicznej katastrofy.
Aleksandra Karasińska, redaktorka prowadząca „Forbes Women Polska"
Lektura obowiązkowa dla wszystkich interesujących świata po pandemii, widzianego z perspektywy gigantów z Doliny Krzemowej. Scott Galloway, jak za każdym razem bezkompromisowy i prowokujący w swoich osądach, zajadły krytyk Big Techów, odkrywa, jak dzięki pandemii w całości zdominowały one nasze życie, nie pozostawiając nam wyboru. Na szczęście Galloway nie tylko straszy. Stara się znaleźć w swych rozważaniach równowagę pomiędzy sceptycyzmem i nadzieją. To jak szczepionka na bezrefleksyjność naszych czasów.
Joanna Mosiej-Sitek, dyrektor zarządzająca „Gazety Wyborczej", redaktor naczelna „Wysokie Obcasy Praca"
Koronawirus zmienił reguły gry. Nastąpiło wielkie przyspieszenie. To, co miało się wyd...