Dlaczego zapamiętujemy niektóre historie, w trakcie gdy inne ulegają zapomnieniu? Jak to się dzieje, iż niektóre treści docierają do naszej świadomości i zostają z nami na długo, a inne choćby nie zostają poprzez nas zauważone? Czy istnieje przepis na to, aby nasz przekaz stał się viralem?
Bez względu na to, czy jesteś menedżerem, marketerem czy nauczycielem, musisz przekazywać pewne treści. To, co komunikujesz – by zostało właściwie odebrane idzięki czemu nastąpiło przejście od słów do czynów – według braci Dana i Chipa Heathów można właściwie „zaprogramować”, aby metaforycznie „przyczepiło się” do mózgu odbiorcy. Jak to zrobić?
Ich książka pozwoli ci poznać sześć podstawowych elementów chwytliwych opowieści i koncepcji, dzięki którym każdy twój przekaz trafi do świadomości odbiorcy:
- Sedno: Jak odrzeć przekaz z tego, co zbędne, nie zmieniając go przy tym w banalny slogan? zobacz, jak dowódcy wojskowi ułatwiają sposób formułowania planów działań bojowych.
- Umyślne zaskoczenie: W jaki sposób przykuwa się uwagę i ją utrzymuje? sprawdź, jak kierownictwo koncernu Nordstrom szokuje nowych pracowników po to, by przyswoili sobie wysokie standardy obsługi klienta.
- Konkretyzacja: W jaki sposób można pomóc odbiorcom zrozumieć przekaz i na długo go zapamiętać? przejrzyj, jak pewna nauczycielka z podstawówki wyleczyła dzieci z uprzedzeń rasowych.
- cenione źródło: Jak przekonać odbiorców, aby uwierzyli w twój przekaz? przejrzyj, jaki plan opracowali trenerzy NBA, żeby uzmysłowić zawodnikom zagrożenie związane z AIDS.
- Emocje: Jak sprawić, żeby twój przekaz stał się ważny dla odbiorców? zobacz, jak władzom Teksasu udało się przekonać młodych kierowców, aby przestali zaśmiecać pobocza.
- Storytelling: Jak sprawić, aby odbiorcy zaczęli wprowadzać w czyn twoje idee? przejrzyj, jak kampania z udziałem Jareda stała się wielkim hitem reklamowym sieci Subway wbrew woli głównych marketingowców tej producenta.
Dzięki tej książce nauczysz się wytwarzać opowieści z góry zaprojektowane, aby przetrwać w umysłach odbiorców, niezależnie czy kierujesz je do kolegów w pracy, kontrahentów, czytelników twojego bloga, czy do odbiorców reklamy.
Niniejsze świeże wydanie wzbogacone o:
- Rady dla menedżerów: Jak wpleść strategię w codzienne rozmowy zespołu? Dowiedz się, jak unikać trzech barier, które blokują komunikację w biznesie.
- Rady dla nauczycieli: Jak sprawić, aby uczniowie zapamiętywali materiał? Poznaj najskuteczniejsze metody nauczycieli światowego formatu.
- Rady dla każdego: Czy można sprawić, by chwytliwy przekaz jednak został zapomniany? Odpowiedzi należy szukać w badaniach dotyczących walki z nieprawdziwymi pogłoskami, jakie rozprzestrzeniały się w czasie II wojny światowej.
***
Dziko zazdroszczę każdemu, kto jeszcze nie przeczytał tej książki. Bo czeka go nadzwyczajna przygoda. Pozna naukowo zweryfikowane schematy, które powodują, iż historie czepiają się nas i odpuszczają. Korzystne i złe. Prawdziwe i nieprawdziwe. Bracia Heathowie zabiorą cię w podróż, z której wrócisz z walizką praktycznych narzędzi. Przydadzą się do tworzenia własnych przylepnych komunikatów – obojętnie czy jesteś nauczycielem, któremu zależy, aby wiedza przylgnęła do mózgu odbiorcy, marketingowcem, który chce, żeby historia powstania artykułu została z klientem do grobu, czy liderem, który chce motywować i inspirować.
Piotr Bucki, badacz komunikacji, trener edukator, autor książek Viral,Prezentacje. Po prostu! iPorozmawiajmy o komunikacji
Dlaczego niektóre pomysły, idee, rozwiązania zostają z nami na długo, jakby przyklejały się do naszego mózgu, a inne wlatują jednym uchem, a wylatują drugim? Fenomenowi „naturalnie przyczepnych” koncepcji i historii – od miejskich legend, poprzez utwory literackie, po kampanie reklamowe – przyglądają się w swej książce Chip Heath i Dan Heath. I trzeba im przyznać, iż robią to fenomenalnie.
Maja Gojtowska, ekspertka od komunikacji i budowy wizerunku, autorka bloga gojtowska.com
Z tej książki nie warto robić notatek – każda strona puchnie od wiedzy i warto do niej wielokrotnie wracać. To jedna z tych pozycji, które za każdym razem leżą na moim biurku i nigdy go nie opuszczą. Jeżeli chcesz nauczyć się konstruować komunikaty, które zapadają w pamięć i poruszają serca – musisz ją przeczytać. Na palcach jednej ręki mogę policzyć poradniki, z których wyciągnąłem niemało danych.
Artur Jabłoński, konsultant, szkoleniowiec, właściciel agencji marketingowej digitalk.pl
Prowokująca. Zabawna. Otwiera oczy na zupełnie nową komunikację. Dzięki niej poznasz tajemnice sukcesu pomysłów.
Jacek Kotarbiński, ekonomista, ekspert marketingu, kotarbinski.com
Każdy, kto nawet ociera się o produkcję treści, szkodzi sobie, nie znając tej książki. Chcesz, aby zarząd docenił twoją strategię sprzedażową, aby rynek mówił o twoim produkcie by pracownicy słuchali twoich poleceń? Bracia Heathowie rozgryźli te problemy i spisali rozwiązania. Dzisiaj wystarczy, iż się ich nauczysz.
Kamil Kozieł, specjalista wystąpień publicznych
***
Chip Heath jest profesorem w Stanford Graduate School of Business, prowadzi zajęcia na temat strategii i teorii organizacji. Pomógł ponad 450 start-upom udoskonalonych strategii i przekazu.
Dan Heath jest starszym wykładowcą w Center for the Advancement of Social Entrepreneurship (CASE) przy Uniwersytecie Duke’a, gdzie wspiera przedsiębiorców działających na rzecz dobra publicznego.
Bracia Heathowie są autorami trzech bestsellerów z listy „New York Timesa”: Przyczepne historie, Pstryk!, a także Decyduj. Ich książki sprzedały się na całym świecie w nakładzie ponad dwóch milionów egzemplarzy i zostały przetłumaczone na 33 języki, pomiędzy innymi na tajski, arabski i litewski.
gratisowy fragment:
UWAGA!!! artykuł CYFROWY! - Wysyłany po zakupie bezpośrednio na maila.