Opis wybranych metod i technik stosowanych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Autorzy prezentują je pod kątem sprawności i efektywności oddziaływania. Koncentrują się na tych instrumentach, które posiadają dobry wpływ na wyniki uzyskiwane przez , a także podnoszą skuteczność działania menedżera.
Omawiają zasady i procedury organizowania przedsiębiorstwa, używania: technik nakazowych; delegowania uprawnień; zarządzania przez cele i przez wyjątki; zarządzania strategicznego; sterowania czasem, zmianą, konfliktami i stresem; zarządzania procesami informacyjnymi i komunikacją między ludźmi, reagowania w sytuacjach kryzysowych itp.
Podają niemało przykładów, z zasady z polskiej praktyki gospodarczej, przedstawiających sposób użycia danej techniki w rzeczywistych warunkach marki. Jan D. Antoszkiewicz – prof. Zw. Dr hab., dziekan Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania (Clark University).
Współzałożyciel i członek Rady Programowej Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Prezes producenta Leo May Consulting. Doradca prezesów Wytwórni Papierów Wartościowych, Banku PKO S.A., T.P. S.A., Petrochemii, Huty Częstochowa oraz mniejszych firm i banków.
Autor wielu ekspertyz, analiz, projektów restrukturyzacji przedsiębiorstw i kształcenia kadr, a także kilkudziesięciu książek z dziedziny zarządzania. Zbigniew Pawlak – doktor nauk ekonomicznych, pracownik SGH oraz Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania.
Autor i współautor ponad 150 publikacji z zakresu organizacji i zarządzania. Od ponad dwudziestu lat zajmuje się doradztwem z zakresu zarządzania dla przedsiębiorstw. Prezes zarządu marki konsultingowej Management Consulting Centre PARTNER.
Doradzał zarządom wielu przedsiębiorstw i grup kapitałowych. Autor i współautor kilkuset opracowań: ekspertyz, opinii, projektów inwestycyjnych, strategii rozwojowych i wycen przedsiębiorstw. Coraz obszerniejsza profesjonalizacja zarządzania wyraża się w dobrej znajomości metod i technik menedżerskich.
Posiadanie tej kompetencji legitymizuje menedżera w środowisku, wznosi jego prestiż społeczny, dowartościowuje,w głównej mierze rozszerza sprawność i sprawność kierowania zespołami ludzi, a także zarządzania jednostkami organizacyjnymi.
Przedstawione w książce techniki wpisują się w świeże orientacje i koncepcje zarządzania, takie jak: zarządzanie zmianami, zarządzanie procesowe, zarządzanie wiedzą w organizacji. Dostępny, komunikatywny sposób prezentacji treści, a także ergonomiczne porady Autorów, jako lubianych konsultantów, posiadają dla Czytelników nieocenioną wartość Prof.
dr hab. Zbigniew Dworzecki Szkoła Główna Handlowa