Opis wybranych metod i technik wykorzystywanych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Autorzy prezentują je pod kątem efektywności i skuteczności oddziaływania. Koncentrują się na tych instrumentach, które posiadają dobry wpływ na wyniki uzyskiwane poprzez , a także podnoszą skuteczność działania menedżera. Omawiają zasady i procedury organizowania przedsiębiorstwa, użytkowania: technik nakazowych; delegowania uprawnień; zarządzania przez cele i poprzez wyjątki; zarządzania strategicznego; sterowania czasem, zmianą, konfliktami i stresem; zarządzania procesami informacyjnymi i komunikacją między ludźmi, reagowania w sytuacjach kryzysowych itp. Podają niemało przykładów, przeważnie z polskiej praktyki gospodarczej, demonstrujących sposób użycia danej techniki w rzeczywistych warunkach producenta.
Jan D. Antoszkiewicz – prof. Zw. Dr hab., dziekan Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania (Clark University). Współzałożyciel i członek Rady Programowej Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Prezes firmy Leo May Consulting. Doradca prezesów Wytwórni Papierów Wartościowych, Banku PKO S.A., T.P. S.A., Petrochemii, Huty Częstochowa, a także mniejszych firm i banków. Autor wielu ekspertyz, analiz, projektów restrukturyzacji przedsiębiorstw i kształcenia kadr oraz kilkudziesięciu książek z dziedziny zarządzania.
Zbigniew Pawlak – doktor nauk ekonomicznych, pracownik SGH, a także Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania. Autor i współautor ponad 150 publikacji z zakresu organizacji i zarządzania. Od ponad dwudziestu lat zajmuje się doradztwem z zakresu zarządzania dla przedsiębiorstw. Prezes zarządu firmy konsultingowej Management Consulting Centre PARTNER. Doradzał zarządom wielu przedsiębiorstw i grup kapitałowych. Autor i współautor kilkuset opracowań: ekspertyz, opinii, projektów inwestycyjnych, strategii rozwojowych i wycen przedsiębiorstw.
Coraz większa profesjonalizacja zarządzania wyraża się w korzystnej znajomości metod i technik menedżerskich. Posiadanie tej kompetencji legitymizuje menedżera w środowisku, podnosi jego prestiż społeczny, dowartościowuje,z zasady rozszerza sprawność i skuteczność kierowania zespołami ludzi oraz zarządzania jednostkami organizacyjnymi. Przedstawione w książce techniki wpisują się w nowe orientacje i koncepcje zarządzania, takie jak: zarządzanie zmianami, zarządzanie procesowe, zarządzanie wiedzą w organizacji. Przystępny, komunikatywny sposób prezentacji treści oraz użyteczne porady Autorów, jako lubianych konsultantów, mają dla Czytelników nieocenioną wartość.
bezpłatny fragment:
UWAGA!!! artykuł CYFROWY! - Wysyłany po zakupie bezpośrednio na maila.