Zarządzanie poprzez wartości to szczegółowy plan działania, jak rozszerzyć wartość przedsiębiorstwa, dobrze nim zarządzając. To tradycyjna przypowieść Kena Blancharda o tym, iż prawdziwy sukces osiągają tylko te producenta, które konsekwentnie kierują się pokaźnymi dla siebie wartościami, takimi jak wysoka jakość życia pracowników, a także wysoka jakość usług.
konkretną i trwałą pozycję zdobywają bowiem nie te przedsiębiorstwa, które jednorazowo odnotowują znaczne zyski, lecz te, które potrafią zorganizować cały zespół wokół celu, jakim są wspólnie wyróznione wartości.
Ken Blanchard pokazuje, jak zarządzanie przez wartości (czyli Managing żeby Values – MBV), zmieniając życie menedżerów i pracowników, zmienia marki i pozwala wygrywać wszystkim: właścicielom i udziałowcom, pracownikom i klientom.
Książka i zawarty w niej plan działania to efekt ponad 25-letnich badań i obserwacji autora dotyczących zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce. Kluczowym spostrzeżeniem jest to, iż zmiany trzeba zacząć od siebie, a potem dopiero można przekonywać do nich współpracowników.
Wprowadzanie zarządzania poprzez wartości jest porównywane do podróży i składa się z trzech etapów: - precyzowanie misji bądź celu i wartości, - komunikowanie misji i wartości, - zestrajanie powszednich praktyk z misją i wartościami.
Odbycie podróży, w którą zaprasza nas Ken Blanchard, sprawi, iż nasza organizacja stanie się szczęśliwą firmą – fortunate company. Ken Blanchard, główny przywódca duchowy Ken Blanchard Companies, jest współautorem „Jednominutowego Menedżera”, „Cała naprzód!” i kilkunastu innych bestsellerów.
Michael O'Connor jest współzałożycielem i dyrektorem Center for Managing aby Values (Ośrodka zarządzania poprzez wartości). O'Connor jest uwielbianym ekspertem w zakresie badań behawioralnych. Specjalizuje się w dziedzinach strategii, zachowania, a także wyników zorientowanych na proces.