barwny, praktyczny i... Apetyczny poradnik. Marketing sensoryczny jest funkcjonalny i sprawdza się w praktyce. Książka pokazuje użycie marketingu sensorycznego w kilkunastu branżach w Polsce i na świecie.
Intencją autorki było napisanie poradnika i ten cel osiąga za pomocą wartkiej narracji oraz pokaźnej liczby fascynujących przykładów. Widoczną wartość książki stanowi 90 ładnych, kolorowych fotografii ilustrujących udane wykorzystanie marketingu sensorycznego w praktyce.
Jak pisze sama autorka: „Książka jest zbiorem najlepszych praktyk (best practices) z zakresu marketingu sensorycznego wykorzystywanych przez największe światowe firmy. Zmysły dla zysku zostały podzielone na branże i główne zagadnienia tematyczne, tj.
reklamę sensoryczną i design sensoryczny. Nadaje to książce nieco eklektyczny charakter, a zarazem upraszcza korzystanie z niej. Starczy otworzyć ją na atrakcyjnej nas branży. Książka ma charakter poręczny, a na końcu każdego rozdziału znajduje się „narzędziownik" zawierający gotowe do zastosowania rady i wskazówki Napisałam tę książkę dla tych: • którzy nie mają pojęcia o marketingu • którzy o marketingu wiedzą trochę • którzy chcieliby dowiedzieć się więcej • a także dla teoretyków i praktyków marketingu Książka posiada opisane w dostępny sposób studia przypadku w formie przystępnych do połknięcia pigułek do bezpośredniego wykorzystania.
Podaję liczne przykłady największych światowych marek wykorzystujących marketing sensoryczny – od sektora finansowego, poprzez branżę spożywczą po elektroniczną. Marketing sensoryczny stał się popularny, ponieważ sprawdza się w praktyce i przynosi wymierne korzyści.
Opisuję i wyjaśniam: • Co posiadają ze sobą wspólnego pasikonik, maltodekstryna i konfesjonał? • Czy perfumy mogą służyć jako zastawa stołowa? • Dlaczego pilot telewizyjny powinien być ciężki? • Czy można pakować odzież w tacki spożywcze? • Co to jest niebieski fenomen i łagodny masochizm? • Czy „Tłusty mózg" to korzystny pomysł na nazwę marki? • Po co sklep z odzieżą stawia do góry nogami budkę z hot-dogami? • Jak wejść w dotykową interakcję z billboardem? • Dlaczego patrząc na zdjęcia czarno-białe klient jest zrelaksowany? • Dlaczego będąc na diecie należy wybierać znaczne paczki chipsów? Iwona Skowronek – doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu.
Wykładowca Studiów Podyplomowych Zarządzanie Wartością Klienta w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka książki Marketing doświadczeń. Od doświadczeń klienta do wizerunku oraz publikacji z zakresu zarządzania, PR, budowy satysfakcji klienta, brandingu.
Prelegent na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Teoretyk i praktyk zarządzania. Zajmowała samodzielne stanowiska kierownicze odpowiadając za prace koncepcyjne, implementację marketingu sensorycznego i decyzje strategiczne.