Część I. Świat cyfrowy w krzewieniu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży 19
Magdalena Wójcik, Najnowsze technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji czytelniczej i medialnej. Potencjał i przykłady wdrożeń 21
Piotr Szeligowski, Monika Wachowicz, Technologie informacyjno-komunikacyjne w krzewieniu kultury czytelniczej uczniów klas I-III szkoły podstawowej 33
Agnieszka Przybyszewska, Literacka immersja i technika step-in-book, czyli o przenikaniu się światów literackich i rzeczywistych 47
Edyta Kilian, Audialne twory poetów cybernetycznych – analiza współczesnej formy słuchowiska radiowego 61
Jolanta Laskowska, Transformacja nośników tekstu i jej wpływ na czytelnictwo studentów kierunków humanistycznych w świetle badań ankietowych 73
Zenona Krupa, efektywność Internetu w promocji czytelnictwa w opinii studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego 89
Część II. Wychowując w kulcie czytania 105
Zofia Zasacka, Czytelnicy zaangażowani – jak rozbudzać motywacje czytelnicze dzieci i młodzieży 107
Michał Wróblewski, Anna Zatora, Czytania jak na lekarstwo. Osiągalna recepta na niski poziom czytelnictwa wśród nastoletnich chłopców. Refleksja wokół projektu „Boys Reading" 121
Marta Deńca, Czytelnicy ze specjalnymi potrzebami czytelniczymi 139
Zofia Pomirska, technologia prędkiego czytania wobec lingwistycznej teorii nauki czytania 169
Marta Krasuska-Betiuk, Kultura literacka studentów pedagogiki. W poszukiwaniu modelu badań 181
Renata Osiewała, Młodzi humaniści i ich preferencje czytelnicze na przykładzie studentów pierwszego roku kierunków historia i historia sztuki Uniwersytetu Łódzkiego 199