- Funkcje, typy i typy kontrolingu
- Od zarządzania produkcją do zarządzania operacyjnego
- Koncepcje usytuowania kontrolera w strukturze organizacyjnej
- komplet narzędzi (instrumentarium) kontrolingu
- Kontrola i kontroling wobec nowych wyzwań
- Systemy informacyjne jako niezbędne narzędzie postępowego zarządzania
- Kontroling zorientowany na integrowanie wartości
- Zarządzanie ryzykiem z zastosowaniem systemu kontrolingu
Kontroling w Polsce pojawił się stosunkowo niedawno, na początku lat dziewięćdziesiątych, z zasady w polskich oddziałach firm zagranicznych. W pierwszych dekadach swojej niedługiej historii umieszczany był w zespole narzędzi służących rachunkowości zarządczej. Z czasem jego zadania uległy rozszerzeniu na sfery inne niż tylko finanse marki. Kontroling drugiej generacji potrafi określać zasadnicze odchylenia otrzymywanych wyników od planu, oceniać szanse i zagrożenia. Jest także nastawiony na badanie otoczenia przedsiębiorstwa. Współtworzy warunki do szybkiego reagowania na zmiany wewnątrz organizacji w celu zapewnienia pomyślnego rozwoju przedsiębiorstwa.
Kontroling jako narzędzie diagnostyczne służy do kierowania przedsiębiorstwem — do przewidywania opartego na analizie wskaźników, likwidowania najsłabszych ogniw, uwzględniania wymagań rynku i rosnącej konkurencji. Staje się niezastąpiony przy określaniu kondycji marki, nowych koncepcji na przyszłość, miejsc powstawania nieuzasadnionych kosztów oraz sposobów maksymalizacji zadowolenia klienta. Kontroling jest najważniejszym instrumentem zapewniania racjonalności zarządzania przedsiębiorstwem. Książka, którą trzymasz w ręku, przedstawia także nowe wcielenie kontrolingu — jako narzędzia zarządzania ryzykiem.
- Uzależnij wynagrodzenia załogi od wyników firmy.
- Spraw, aby Twoi pracownicy działali maksymalnie produktywnie.
- produktywnie reaguj na zmianę — we wnętrzu i na zewnątrz organizacji.
- Popraw rentowność firmy.
- Naucz się eliminować wąskie gardła i bariery rozwoju marki.
- Stwórz obiektywny i wiarygodny model informacyjny.
- Wprowadź dyscyplinę i odpowiedzialność biznesową we wszelkich ośrodkach decyzyjnych w firmie i ciesz się z oszczędności czasu, pracy i pieniędzy!