Język niemiecki - Poziom B2 – C1 Tematem książki jest nowoczesnA korespondencja w niemieckim świecie biznesu – SMS-y, e-maile, komunikatory, profile społecznościowe itp. Zamiast klasycznych pism coraz powszechniej wysyłamy e-maile.
Wszechobecne stają się platformy internetowe: Facebook, Google+, Twitter. Szczególnie lubiane są także globalne sieci kontaktów rodzaju LinkedIn. A pracując albo szukając pracy w międzynarodowej korporacji albo firmie, która ma międzynarodowe kontakty – warto umieć korzystać z tych wszystkich form komunikacji w języku niemieckim.
Właśnie w tej książce wynajdziemy bogaty zbiór ergonomicznych przykładów, jak DZIŚ prowadzić zawodową korespondencję elektroniczną. Powszechnie panuje opinia, że z Niemcami „można się dogadać po angielsku”.
niejednokrotnie faktycznie można. Lecz ta możliwość jest nagminnie przeceniana, bo firma niemiecka, posiadając do wyboru zagranicznego partnera biznesowego operującego niemieckim albo operującego tylko angielskim z zasady wybierze jednak tego, z którym porozumienie osiągalne jest po niemiecku.
Ta książka jest dla Ciebie, jeśli: • pracujesz w polskiej albo niemieckiej firmie utrzymującej kontakty pisemne z krajami niemieckojęzycznymi • chcesz pracować w takiej firmie (j.w.) • pracujesz w Niemczech i masz do czynienia z korespondencją biznesową • chcesz pracować w takiej firmie (j.w.) • prowadzisz albo chcesz prowadzić interesy z Niemcami (zapytania, zamówienia, oferty, sprzedaż, dostawy itp.) • jeśli chcesz wygrać w konkurencji z koleżanką w biurze;) • interesujesz się całym spektrum postępowej komunikacji biznesowej (a więc także np.
facebookiem czy LinkedIn) • jesteś lektorem/lektorką niemieckiego posiadającą dorosłych uczniów (zwłaszcza Wirtschaftsdeutsch) • jesteś na poziomie niemieckiego przynajmniej B1 (lub wyższym) (ostatecznie A2 plus silna ambicja;)) odszukasz tu liczne przykłady formułowania poprawnych listów biznesowych, e-maili, składania zamówień, rezerwacji czy reklamacji.
Słownictwo i zwroty zaczerpnięte są ze współcześnie stosowanego w biznesie niemieckiego, a w ich przyswojeniu pomagają ćwiczenia językowe. Odnajdziesz spektrum tematów i słownictwa związanego z bankowością, księgowością, zarzadzaniem, handlem międzynarodowym, PR, reklamą i marketingiem, usługami finansowymi.
Dzięki tej publikacji nabierzesz pewności w komunikacji biznesowej z kontrahentami, którzy postrzegać będą Ciebie jako profesjonalnego partnera w rozmowach handlowych. Agnieszka Drummer - tłumaczka i lektorka języka niemieckiego, autorka pionierskiej koncepcji nauki języków obcych, a także bestsellerowych podręczników do niemieckiego.
Prowadzi szczególnie popularną w Polsce stronę facebookową JĘZYK NIEMIECKI, liczącą ponad 220 tysięcy oraz blog poświęcony nauce niemieckiego i internetową szkołę języków obcych. Od 25 lat mieszka w Niemczech.
Uczy Polaków niemieckiego m.in. Poprzez internet. Richard Boehnke jest Niemcem, lektorem niemieckiego i jednocześnie – biznesmenem, pracował m.in. W radzie zakładowej jednej z największych niemieckich firm (Kirch Media), był także dyrektorem firmy zajmującej się produkcją filmów i handlem prawami autorskimi.