kolekcja: Media i Kultura (2), ISSN 2719-9789 występowanie nowych technologii i mediów w życiu powszednim współczesnego człowieka wpływa nie tylko na kulturę, komunikację i relacje społeczne, lecz też na nasze procesy kognitywne, percepcję i rozumienie świata.
Zmiany te są znaczne,często niedostrzegane – tracimy z oczu najważniejsze w sensie ewolucyjnym, choć ujawniające się subtelnie, przemiany sposobów myślenia. Warto sprawdzić, jak ewoluowały cyberkulturowe praktyki wiedzy w stosunku do wcześniejszych form gromadzenia, porządkowania i dzielenia się wiedzą, a także w jaki sposób zmieniły się konceptualizacje pojęć piramidy wiedzy: danych, danych, wiedzy, mądrości.
Jaka jest wiedza epoki cyfrowej, wszechobecnych sensorów i usieciowienia? Czy nieustannie zbierając informacje z otoczenia, bardzo stajemy się mądrzejsi? Przyjrzymy się ewolucji cyfrowej pamięci, nienaturalnej inteligencji, algorytmizacji poznania i wikifikacji wiedzy i naukowemu porządkowaniu chaosu wszechobecnych informacji za pomocą big data, analityki kulturowej i sieci społecznych.
Książka demonstruje cyberkulturowe przemiany wiedzy i jej konceptualizacji w interdyscyplinarnej perspektywie badań nad kulturą, komunikacją, wiedzą i mediami.