W książce ujęto świeże zjawiska telewizyjne (niekoniecznie oglądane w tradycyjnie rozumianej telewizji stąd skupienie się w wielu tekstach na konwergencji mediów) w sposób interesujący dla młodego widza i czytelnika.
Przedstawiono najpopularniejsze seriale telewizyjne oglądane przez młodych widzów na całym świecie oraz w Polsce (przy pomocy Internetu, w oryginalnej wersji językowej). Autorzy wybrali zróżnicowane tytuły i starali się zgłębić fenomen ich popularności, są to teksty eseistyczne, ale próbujące sięgać po narzędzia badawcze używane w pracy socjologicznej, kulturoznawczej.
Czytelnikiem docelowym są odwiedzający w wieku 16-25, którzy oglądają kilka amerykańskich, brytyjskich seriali równocześnie, a poza ich oglądaniem angażują się w poszukiwanie informacji, tworzenie fandomów, interpretowanie poszczególnych odcinków na blogach, forach internetowych, czy serwisach tematycznych.
Stąd niemało miejsca poświęcone zostało zjawisku widza sieciowego (drugoobiegowego, czyli internauty). Na polskim rynku ukazało się kilka podobnych publikacji cieszących się znacznym zainteresowaniem,nieraz zarzut wobec nich polegał na tym, iż pisali je doświadczeni autorzy nie potrafiący zgłębić np.
fenomenu seriali młodzieżowych. W sytuacji poniższej publikacji autorzy skupili się na tych tytułach, które sami oglądają i stanowią dla nich widza docelowego.