Wstęp 9
Rozdział 1. Zarządzanie międzykulturowe w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych 19
1.1. Zarządzanie międzykulturowe jako dyscyplina naukowa 19
1.2. Stan badań nad filiami zagranicznymi korporacji transnarodowych 30
1.3. Znaczenie i zakres zarządzania międzykulturowego w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych 44
Rozdział 2. Bariery kulturowe w zarządzaniu filiami zagranicznymi korporacji transnarodowych 57
2.1. Źródła barier w interakcjach międzykulturowych związane z kulturą narodową 57
2.2. Organizacyjne źródła barier kulturowych w zarządzaniu filiami zagranicznymi 71
2.3. Zakorzenione w jednostce źródła barier kulturowych w zarządzaniu filiami zagranicznymi 90
Rozdział 3. Model wydajności kulturowej w zarządzaniu filiami zagranicznymi korporacji transnarodowych 100
3.1. Pojęcie i koncepcja produktywności kulturowej korporacji transnarodowej 100
3.2. Poziomy produktywności kulturowej korporacji transnarodowych 117
Rozdział 4. Filie zagraniczne korporacji transnarodowych w Polsce - aspekty metodologiczne 131
4.1. Charakterystyka podmiotów z kapitałem zagranicznym i filii zagranicznych w Polsce 131
4.2. Koncepcja badań własnych filii zagranicznych korporacji transnarodowych w Polsce 143
4.3. Charakterystyka próby badawczej i uczestników badania 151
Rozdział 5. Interakcje międzykulturowe w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych w Polsce - wyniki badań własnych 162
5.1. Warianty barier kulturowych w badanych filiach zagranicznych korporacji transnarodowych 162
5.2. Obszary występowania barier kulturowych i ich istotność 178
5.3. Mechanizmy rozpoznawania i przełamywania barier kulturowych w badanych filiach zagranicznych korporacji transnarodowych 188
Zakończenie 199
1. Podsumowanie rozważań teoretycznych 199
2. Podsumowanie wyników badań własnych 201
3. Propozycje usprawnień w obszarze zarządzania międzykulturowego w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych 206
Załącznik 1. Charakterystyka typów filii zagranicznych 211
Załącznik 2. Postrzeganie dystansu kulturowego 215
Załącznik 3. Teorie biznesu międzynarodowego - streszczenie głównych koncepcji 218
Załącznik 4. Atuty i wady zastosowanej w pracy metodologii badań własnych 225
Załącznik 5. Bariery kulturowe w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych w Polsce - przykłady z badań własnych 227
Załącznik 6. Tabele dopełniające charakterystykę badanych filii zagranicznych korporacji transnarodowych 272
Bibliografia 275
Wykaz skrótów 287
Indeks 289