Tytuł Belfer na huśtawce. O autorytecie nauczyciela Autor Lucyna Bojarska Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-4607-8 kolekcja Inspiracje Edukacyjne Rok wydania 2012 ilość stron 280 Format pdf Spis treści Podręczny słowniczek
str. 9
O co tu chodzi?
str. 13
1. Kreowanie wizerunku
str. 17
Naturalny? nienaturalny?
str. 19
A autentyczny?
str. 22
Zwykłe ludzkie marzenia
str. 28
Magiczna moc współpracy
str. 33
Skąd brać uczniów sympatycznych i zasłuchanych?
str. 38
Małpi wynalazek
str. 41
Wodzu, prowadź!
str. 43
Po co nam władza?
str. 46
A nam po co władca?
str. 48
Nauczyciel jak gubernator
str. 49
2. Budowanie autorytetu
str. 57
Władza = autorytet czy przeciwnie?
str. 59
Casus Jacka Kuronia
str. 61
Fikołek
str. 61
Ból weryfikacji
str. 64
Co ma wspólnego autorytaryzm z autorytetem?
str. 67
Prawdziwa cnota krytyk się nie boi
str. 68
Ufam ci, bo się mylisz
str. 71
...ale partaczy nie lubimy!
str. 74
Myśl! Sprawdzaj! Nie bądź idiotą!
str. 77
Władzunia
str. 79
Dawniej uczniowie szanowali?
str. 84
Przepraszam, czy tu biją?
str. 91
Jak cię widzą, tak cię piszą. Wyznaczniki statusu
str. 93
Za mundurem wszyscy sznurem
str. 96
Kłopoty z uległością
str. 98
Mundurowi i cywile
str. 100
Insygnia władzy
str. 104
Poznać mężczyzny po rumaku
str. 106
Interior czy eksterior?
str. 109
Magiczna moc opakowania
str. 111
Czy insygnia zastępują atrybuty?
str. 112
Tożsamość na prestiż wymienię z dopłatą
str. 116
nieprzewidzianka!
str. 117
Czy nauczyciel musi być gołodupcem?
str. 119
Czy król musi chodzić po zamku w koronie?
str. 120
Autorytet totalny?
str. 124
Pułapka
str. 125
Ideologiczne wątpliwości
str. 127
Okrucieństwo z uległości
str. 128
Od Köpenick do Sommerhill
str. 129
Witajcie w koszmarze
str. 137
Mój nauczyciel i stara szafa
str. 141
3. Wypracowywanie prestiżu
str. 143
Ucieczka DO wolności
str. 145
Nie jestem mistrzem zen
str. 148
Jak zdobyć autorytet i jak go utrzymać?
str. 149
Kręgi na wodzie
str. 154
Punkt widzenia zmienia się... Ze wzrostem?
str. 156
Rodzice, którzy wyhodowali małą cholerę
str. 159
Złodzieje dzieci
str. 160
z łatwością z tego wybrnąć, prawda? starczy opowiedzieć?
str. 162
Tymczasem dzieci nam rosną...
str. 165
Uczniowie się dopasowują, a my lądujemy w malinach
str. 173
4. Belfer na zjeżdżalni
str. 181
Kiedy autorytet się kurczy
str. 183
Biedaczkowie
str. 183
Omerta
str. 187
Kruszenie muru
str. 197
I cudze grzechy odpuść nam, Panie
str. 201
Bezradność jak skok w otchłań
str. 204
Kiedy wejdziesz pomiędzy wrony, musisz krakać jak i one
str. 209
Magiczna ilość: kilka osób
str. 213
Spiskowa teoria dziejów
str. 214
Kopnij sobie Hioba...
str. 216
Moc społecznego wpływu versus siła wewnętrzna
str. 225
Sztuka kompromisu albo sztuczka z kompromisem
str. 227
A nie lepiej zwyczajnie przeprosić?
str. 232
Strach ma wielkie oczy
str. 235
Groźby i zastraszania
str. 236
Opakowanie zastępcze
str. 244
Kogo kocham, kogo lubię...
str. 247
Życzliwy stosunek do ludzi
str. 248
Słowniczek
str. 253
Zamiast bibliografii
str. 271
str. 9
O co tu chodzi?
str. 13
1. Kreowanie wizerunku
str. 17
Naturalny? nienaturalny?
str. 19
A autentyczny?
str. 22
Zwykłe ludzkie marzenia
str. 28
Magiczna moc współpracy
str. 33
Skąd brać uczniów sympatycznych i zasłuchanych?
str. 38
Małpi wynalazek
str. 41
Wodzu, prowadź!
str. 43
Po co nam władza?
str. 46
A nam po co władca?
str. 48
Nauczyciel jak gubernator
str. 49
2. Budowanie autorytetu
str. 57
Władza = autorytet czy przeciwnie?
str. 59
Casus Jacka Kuronia
str. 61
Fikołek
str. 61
Ból weryfikacji
str. 64
Co ma wspólnego autorytaryzm z autorytetem?
str. 67
Prawdziwa cnota krytyk się nie boi
str. 68
Ufam ci, bo się mylisz
str. 71
...ale partaczy nie lubimy!
str. 74
Myśl! Sprawdzaj! Nie bądź idiotą!
str. 77
Władzunia
str. 79
Dawniej uczniowie szanowali?
str. 84
Przepraszam, czy tu biją?
str. 91
Jak cię widzą, tak cię piszą. Wyznaczniki statusu
str. 93
Za mundurem wszyscy sznurem
str. 96
Kłopoty z uległością
str. 98
Mundurowi i cywile
str. 100
Insygnia władzy
str. 104
Poznać mężczyzny po rumaku
str. 106
Interior czy eksterior?
str. 109
Magiczna moc opakowania
str. 111
Czy insygnia zastępują atrybuty?
str. 112
Tożsamość na prestiż wymienię z dopłatą
str. 116
nieprzewidzianka!
str. 117
Czy nauczyciel musi być gołodupcem?
str. 119
Czy król musi chodzić po zamku w koronie?
str. 120
Autorytet totalny?
str. 124
Pułapka
str. 125
Ideologiczne wątpliwości
str. 127
Okrucieństwo z uległości
str. 128
Od Köpenick do Sommerhill
str. 129
Witajcie w koszmarze
str. 137
Mój nauczyciel i stara szafa
str. 141
3. Wypracowywanie prestiżu
str. 143
Ucieczka DO wolności
str. 145
Nie jestem mistrzem zen
str. 148
Jak zdobyć autorytet i jak go utrzymać?
str. 149
Kręgi na wodzie
str. 154
Punkt widzenia zmienia się... Ze wzrostem?
str. 156
Rodzice, którzy wyhodowali małą cholerę
str. 159
Złodzieje dzieci
str. 160
z łatwością z tego wybrnąć, prawda? starczy opowiedzieć?
str. 162
Tymczasem dzieci nam rosną...
str. 165
Uczniowie się dopasowują, a my lądujemy w malinach
str. 173
4. Belfer na zjeżdżalni
str. 181
Kiedy autorytet się kurczy
str. 183
Biedaczkowie
str. 183
Omerta
str. 187
Kruszenie muru
str. 197
I cudze grzechy odpuść nam, Panie
str. 201
Bezradność jak skok w otchłań
str. 204
Kiedy wejdziesz pomiędzy wrony, musisz krakać jak i one
str. 209
Magiczna ilość: kilka osób
str. 213
Spiskowa teoria dziejów
str. 214
Kopnij sobie Hioba...
str. 216
Moc społecznego wpływu versus siła wewnętrzna
str. 225
Sztuka kompromisu albo sztuczka z kompromisem
str. 227
A nie lepiej zwyczajnie przeprosić?
str. 232
Strach ma wielkie oczy
str. 235
Groźby i zastraszania
str. 236
Opakowanie zastępcze
str. 244
Kogo kocham, kogo lubię...
str. 247
Życzliwy stosunek do ludzi
str. 248
Słowniczek
str. 253
Zamiast bibliografii
str. 271