\n\n Celem książki jest rozpoznanie roli i znaczenia szkolnej czasoprzestrzeni oraz jej wielowymiarowości. Publikacja demonstruje jej rangę w produkowaniu codziennych interakcji oraz istotność w kreowaniu procesów wychowania i kształcenia, a także optymalizację jej użycia.
Autorzy opisują i analizują czasoprzestrzeń w kontekście odbywających się w szkole i poza nią zdarzeń, a także procesów edukacyjnych z uwzględnieniem szerokiego kontekstu kulturowego, antropologicznego oraz społeczno-politycznego.
Zagadnienia te omawiane są równocześnie z perspektywy nauczyciela, dyrektora szkoły, ucznia, jak i rodziców. \n\n Publikacja jest próbą odpowiedzi między innymi na następujące pytania: \n - jakie obowiązują w szkole reguły dotyczące zarządzania zastosowaniem czasu i przestrzeni? \n - czemu lub komu służy w szkolnej codzienności właściwe wykorzystanie czasu i przestrzeni?\n - jakie działania są osiągalne do podjęcia w zastanej czasoprzestrzeni szkoły?\n \n Książka przeznaczona jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz polityków oświatowych.
Zainteresuje także studentów wydziałów pedagogicznych.