Rozdział 1
Współczesny e-learning | str. 17
Rozdział 2
Definicja i etapy rozwoju e-learningu | str. 20
Etap 1: rozpoczęcie | str. 28
Etap 2: rozszerzenie (wzrost) | str. 28
Etap 3: integracja uczenia i wsparcie biznesu (dojrzałość) | str. 29
Etap 4: nauka na żądanie | str. 30
Etap 5: era cyfrowego nauczania | str. 31
Modele uczenia się z wykorzystaniem formuły e-learningu w organizacjach | str. 32
Rozdział 3
Technologie w szkoleniach | str. 34
Rozdział 4
Wirtualna rzeczywistość – immersive learning | str. 57
Immersyjne technologie w VR | str. 59
Nowa era szkoleń: od wiedzy do umiejętności z nowymi technologiami | str. 60
Nowa normalność: VR na ratunek | str. 63
Aktywny cykl poznawczy i virtual reality | str. 65
Nauka dostępna dla każdego | str. 65
Krawędź nad przepaścią... | str. 68
Rozdział 5
Strategiczne wdrożenie e-learningu, czyli digital learning dziś | str. 70
Rozdział 6
Planowanie i realizacja szkoleń e-learningowych | str. 79
Rozdział 7
Kiedy e-learning? | str. 82
Rozdział 8
Podejście metodyczne | str. 87
Motywacja | str. 87
Znajomość celów | str. 88
Odniesienie do otaczającej rzeczywistości | str. 89
Zasada odwoływania się do wielu zmysłów | str. 90
Struktura | str. 91
Zaangażowanie i aktywność | str. 92
Informacja zwrotna o rezultatach | str. 93
mnogość | str. 94
Ukierunkowanie na uczącego się | str. 95
Komfort fizyczny | str. 96
E-learning a style uczenia się | str. 97
Rozdział 9
Projektowanie szkoleń w formule e-learningu | str. 106
Użytkownik e-szkolenia a proces jego tworzenia | str. 116
Kto generuje e-learning? | str. 119
Rozdział 10
Kim jest uczący się i jaką rolę odgrywa persona? | str. 122
Jak zbudować personę? | str. 124
Dodatek | str. 126
Rozdział 11
Alter ego w szkoleniu, czyli awatar | str. 133
Rozdział 12
Jak zmierzyć, czy e-learning działa? | str. 136
Precyzowanie celów szkoleniowych (dydaktycznych) | str. 138
Doświadczenie uczącego się | str. 149
Rozdział 13
Kluczowe funkcje systemów do zarządzania szkoleniami (LMS) | str. 151
Jaka jest podstawowa funkcjonalność systemów LMS? | str. 153
Standardy w LMS | str. 155
Korzyści z wdrożenia LMS | str. 156
Rozdział 14
Formy i formaty w e-learningu: adaptive learning, machine learning, blended learning, micro-learning, AI, mobile learning | str. 161
W jaki sposób e-learning będzie czerpać korzyści ze nienaturalnej inteligencji i uczenia maszynowego? | str. 172
Jeszcze trochę o sztucznej inteligencji w świecie szkoleń i rozwoju | str. 174
Znaczenie spersonalizowanego doświadczenia pracownika | str. 178
sztuczna inteligencja i spersonalizowane doświadczenie | str. 178
Rozdział 15
Zarządzanie wiedzą dziś – społeczność wiedzy | str. 180
sztywny stary system | str. 195
Era Web 2.0 | str. 196
Über-Connection | str. 198
Rozdział 16
Dzielenie się wiedzą, czyli samodzielne uczenie się (self-directed learning) | str. 200
Świadomość | str. 200
Wdrożenie | str. 201
Urzeczywistnienie | str. 202
O co chodzi w self-directed learning? | str. 203
Social learning – jak media społecznościowe usprawniają uczenie się | str. 205
Czym jest nowe społecznościowe uczenie się? | str. 210
10 nieporozumień, gdy mowa o społecznościowym uczeniu się | str. 213
Co napędza społecznościowe uczenie się? | str. 213
Najczęstsze błędy przy projektowaniu i wdrażaniu social learningu | str. 216
Rozdział 17
Cyfrowa transformacja uczenia (się) | str. 219
prawidłowe praktyki... | str. 224
Rozdział 18
Projektowanie doświadczeń edukacyjnych – Learning Experience Design (LXD) | str. 227
Czy LXD to tylko nowy termin na projektowanie instruktażowe? | str. 228
Jakie są uniwersalne cechy LXD? | str. 231
Rozdział 19
Quo vadis? Czyli świeże standardy pracy działów szkoleń i pracowników L&D | str. 233
Profesjonalizacja współczesnego L&D i istotne obszary jego rozwoju | str. 243
Zakończenie | str. 251
Bibliografia | str. 257